7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

Uitgaande server in Mail

De mail die ik vanaf mijn iMac (met Catalina) verstuur komt standaard in de spambox van de ontvanger terecht. Denk dat dit komt door de uitgaande server.

Het vreemde is dat de status in de accounts online is, terwijl bij uitgaande mail staat (offline)

Waar zit de fout?

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 weken geleden door OMT-fan.
    Bijdrager
    TheBigZ

Ontvang en stuur jij al je mail via iCloud?

Of gebruik je ook andere mail providers, zoals Gmail?

Bijdrager
    GoeieDag

“de ontvanger“? Is dat er één, of bij elke persoon waar je een mail naar toe stuurt?

je hebt zo te zien een 2e mail account ingesteld, dus ik neem aan dat je van die account de SMTP-server (uitgaande e-mail server) gebruikt.

Bijdrager
    OMT-fan

Gebruik alleen icloud als uitgaande mail.

En alle ontvangers krijgen de mail in de “ongewenste reclame”

Bijdrager
    Pietje13

Ga eens naar: https://www.mail-tester.com/. Daar zie je een mail adres in, stuur daar een mailtje naartoe en wacht 30 seconden. Je krijgt dan een SPAM score met tips om te verbeteren. Ik vermoed dat jij een eigen domein hebt (te zien aan je IMAP account), daar een mailbox hebt (bijvoorbeeld [email protected]) en dat je shared hosting hebt. In dat geval kan het maar zo zijn dat iemand anders op jouw server het heeft verpest en dat het IP adres van jouw server op een zwarte lijst staat. Als dat zo is, kun je een paar dingen doen.

1: verander van hosting (maar is vechten tegen beter weten in)
    2: is het een zakelijk account en wil je perse [email protected] houden kijk dan naar Exchange (office) of Gsuite mail. Kost inderdaad een euro of 3/4/5 per maand per mailbox maar dan weet je wel zeker dat je niet meer in spam filters belandt.
    3: is het een privé mailbox: overweeg eens naar @me.com, @gmail.com of desnoods @outlook.com te kijken. Gratis, en in 95% van de gevallen komen die wel gewoon in de inbox aan.

Bijdrager
    TheBigZ

Pietje13 op 13 juli 2020 om 19:48

3: is het een privé mailbox: overweeg eens naar @me.com, @gmail.com of desnoods @outlook.com te kijken. Gratis, en in 95% van de gevallen komen die wel gewoon in de inbox aan.

Op zich goede tips, maar volgens mij heeft de TS al een @me.com account…

Bijdrager
    Pietje13

Aah sorry, ik denk dat je gelijk hebt. Ik interpreteerde de “Gebruik alleen icloud als uitgaande mail” als: hij gebruikte dat alleen als uitgaande mailserver en niet als inkomend adres. Dan is tip 3 behoorlijk nutteloos, en 1 en 2 eigenlijk ook;-)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.