6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Blue helmet

    Uitgaande mail verwijderen (OPGELOST)

    In uitgaande mail blijft een mail hangen. IMAP account. Het is een mail met een groot bestand via Mail Drop verzonden maar blijft hangen in Uitgaande mail. Hele systeem is super traag.

    Hoe kan de bewuste mail verwijderen?

    Bijdrager
    Blue helmet

    eerder deze week stond op het forum het volgende

    Hoe doe je dat??

    Sleutelbeheerder
    Night

    Je kan de volgende methode eerst proberen:

    Easy Solution:
    Go to Mail Preferences.
    Select the mail account involved.
    Go to tab Advanced.
    Under “Keep copies of messages for offline viewing” select “Don’t keep copies of any messages”.
    (Don’t worry, they are still on the server.)
    Close Preferences.
    If needed: Delete the problem messages from the Recovered Message folder.
    Close Mail.

    Problem fixed.

    If you want, go back into Mail Preferences and reset the choice back to the old “Keep messages for offline viewing”.
    Then, everything will be back the way it was, but the problem messages won’t come back.

    Bijdrager
    Blue helmet

    Helaas kom ik op het tabblad Geavanceerd niet tegen hetgeen je aangeeft.

    Nog suggesties?

    Bijdrager
    Blue helmet

    Opgelost door cache bestanden te verwijderen en iMac opnieuw op te starten en daarna de Postbus opnieuw te bouwen.

    Bijdrager
    House90

    @Blue Helmet

    Voor wat het waard is: onder het kopje ‘Postbusinstellingen’ staat hetgeen waar die instructie op doelt en dus niet onder het kopje ‘Geavanceerd’. Als je daar op klikt dan kan je instellen dat verstuurde mail niet op de server bewaard dient te worden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.