6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Damokles

Uitgaande mail server UPC

Goedemorgen,

Ik heb al diverse topics nagezocht maar geen antwoord op mijn vraag gevonden. Sinds vanmorgen kan ik geen mail meer versturen vanuit huis vanaf mijn werkmail. Ik heb thuis internet van UPC, maar stuur normaal gesproken de uitgaande mail via de server van mijn werk. Maar sinds vanmorgen blijft de mail in uitgaande mail hangen. Ik maak dus geen gebruik van een mailadres van UPC. Ik heb de identiteitscontrole aan staan, als ik deze uit zet werkt het ook niet. Ik maak gebruik van de standaardpoorten, daarmee werkt het normaal wel. Ik heb gisteren wel mijn mail geïnstalleerd op mijn iPhone, maar dit zou volgens mij niet uit moeten maken. Ik heb deze voor de zekerheid wel weer verwijderd, maar dit maakt geen verschil

Ik heb al sinds het begin problemen met de uitgaande mail. Ik moet dit iedere keer aanpassen aan de provider waar ik op dat moment ben Op mijn werk, waar ik internet van KPN heb, moet ik dan de uitgaande mail aanpassen naar de uitgaande mail server van KPN. Op de Universiteit van Amsterdam kan ik bijvoorbeeld helemaal geen mail versturen vanaf Apple Mail omdat ik niet de juiste uitgaande server heb. Ik ben een redelijke leek op dit gebied, dus als er meer informatie nodig is hoor ik het graag. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Bijdrager
    Nielsvr

Diverse providers vereisen dat je de uitgaande mailserver van de provider gebruikt om spam te bestrijden. Deze blokkade zit echter vaak enkel op poort 25. Als je aan de e-mail provider van je werk vraagt of er ook een alternatieve port beschikbaar is voor uitgaande mail dan poort 25 dan is dat probleem ook opgelost.

Bij mijn weten heeft UPC niet een dergelijke blokkade, dus dat lijkt wellicht een storing bij de provider van je werk e-mail.

Bijdrager
    Gfive

Wat je zou kunnen proberen.

Uitgaande mail = jou mailserver
    Maar gebruik bij SMTP als authentication “Password”
    Vul vervolgens je email gebruikers naam en wachtwoord in.

Indien aanwezig vink, SSL aan.

Bijdrager
    guus

1 macbook pro en 1 macpro
    op beiden heb ik mijn email accounts gesynchroniseerd
    op de mbp werkt de upc versturen smtp.upcmail.nl wel
    op de macpro exact dezelfde instellingen niet; kan geen mail versturen!!
    op webmail kan ik zonder problemen versturen.

account weg gegooid en opnieuw aangemaakt: geen oplossing
    upc gebeld: weten van niks, kunnen me niet helpen

alles al 10 keer vergeleken en nagekeken, geen verschil.

wie kan me helpen dit op te lossen?

Bijdrager
    hatolex

Daar zijn op het cello forum 10talle topics aan geweid, feit is kennelijk dat de SMTP server van UPC een tikkie brak is.:slant:

Bijdrager
    MacEmiel

Het valt mij op dat als ik mail vanuit een in iCloud opgeslagen contact, ik een fout melding over mijn smtp.ziggo.nl server krijg Terwijl een bestaand los mail adres geen probleem is.

Ik zit bij Ziggo en zojuist alles afgesteld zoals het moet zijn. iCloud contacten uitgeschakeld en het werkt weer gewoon.

Wellicht hebben anderen ook dat probleem? Ik vond het opvallend.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.