-
Q:
Uitbreiding RAM geheugen Macbook Pro medio 2010
Hoi,
Ik heb zojuist mijn RAM geheugen uitgebreid van 4Gb (2x2Gb) naar 8Gb (2x4Gb), volgens Apple moet dit kunnen maar helaas het werkt niet. Mijn scherm gaat dan niet meer aan. De koeler draait wel.
Ik heb de beide bankjes ook al uitgewisseld van plaats maar het helpt niet. Wat wel werkt is een oude 2Gb samen met een 4Gb in alle mogelijke configuraties.
Overigens heb ik gelijk een Samsung SSD 850 EVO 500Gb geplaatst en die werkt perfect!
Wie weet wat het kan zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar een totaal van 8Gb en niet de 6Gb wat nu max. haalbaar is. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, het leek zo’n makkelijke ingreep, inmiddels ben ik al een stiefkwartiertje kwijt met mijn onderzoek
Groeten,
André
Welke geheugenreepjes heb je gekocht? Is het 1066MHz?
http://tweakers.net/pricewatch/284657/corsair-cmsa8gx3m2a1066c7.htmlJe hebt de verkeerde snelheid gekocht. Je moet 1066 hebben, niet 1600.
Deze bv: http://tweakers.net/pricewatch/284657/corsair-cmsa8gx3m2a1066c7.html
computer op 05 juni 2015Kun je 1066 moeilijk vinden, …
… dan heb je niet goed gezocht.
The BigZ,
Ik heb zojuist bij Alternate een nieuw kit gekocht, morgen in huis :-). Ik heb via jouw tweakers link bij hun besteld. Ik heb het andere setje al ingepakt en een retourzending aangemaakt.
Dank je wel voor je hulp. Apple geeft zelf idd ook aan dat 1066 het max is. Dan is het niet altijd slim om meer te willen. Mijn 1e actie was onwetendheid, 1333 is dan geen slimme herstelactie :-0.
Super bedankt voor je advies. (ben nog goedkoper uit ook)
computer space 3 uur geleden #
als het niet werkt komt het door voltage, hws 1.3v ipv 1.5. Snelheid wordt namelijk gewoon aangepast. Kun je 1066 moeilijk vinden, 1333 werkt zeker en is veel gangbaarder. Kijk ook even of je een EFI update kunt doen, dan kun je bovendien naar 16GBJe moet oppassen met de 16GB uitbreiding. Volgens mij kan dit alleen met de Intel-chipset, die alleen de 13″ had. De 15 en 17 hebben een andere chipset (externe videokaart), en zijn maximaal tot 8GB uitbreidbaar volgens mij.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.