15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Andre2015

Uitbreiding RAM geheugen Macbook Pro medio 2010

Hoi,

Ik heb zojuist mijn RAM geheugen uitgebreid van 4Gb (2x2Gb) naar 8Gb (2x4Gb), volgens Apple moet dit kunnen maar helaas het werkt niet. Mijn scherm gaat dan niet meer aan. De koeler draait wel.

Ik heb de beide bankjes ook al uitgewisseld van plaats maar het helpt niet. Wat wel werkt is een oude 2Gb samen met een 4Gb in alle mogelijke configuraties.

Overigens heb ik gelijk een Samsung SSD 850 EVO 500Gb geplaatst en die werkt perfect!

Wie weet wat het kan zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar een totaal van 8Gb en niet de 6Gb wat nu max. haalbaar is. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, het leek zo’n makkelijke ingreep, inmiddels ben ik al een stiefkwartiertje kwijt met mijn onderzoek:-)

Groeten,

André

Bijdrager
    TheBigZ

Welke geheugenreepjes heb je gekocht? Is het 1066MHz?
    http://tweakers.net/pricewatch/284657/corsair-cmsa8gx3m2a1066c7.html

Bijdrager
    MartyMacy

Dit zou gewoon moeten werken heb hier ook een MacBook Pro uit 2010 van 4 gb naar 8 gb uitgebreid. Het kan zijn dat de specifieke reepjes niet ondersteund worden.

Bijdrager
    Andre2015

Crucial 8GB kit. 2-4GB DDR3L-1600 SODIMM MAC

Speciaal voor de Mac. Het is heel raar dat dit niet werkt, beide werken individueel wel samen met een 2 GB die er origineel in zat (Samsung).

Overigens met 500Gb SSD en 6Gb RAM al wel een wereld van verschil:-)

Bijdrager
    TheBigZ

Je hebt de verkeerde snelheid gekocht. Je moet 1066 hebben, niet 1600.

Deze bv: http://tweakers.net/pricewatch/284657/corsair-cmsa8gx3m2a1066c7.html

Bijdrager
    Andre2015

Ohhh dat meen je niet. De combi werkt wel.

Dus een hoop geld voor niets uitgegeven:-(

Wellicht kan ik hem in een oudere Imac van medio 2008 plaatsen. Laat ik beide systemen op 6 GB draaien, of is dit onverstandig.

Bijdrager
    TheBigZ

Nee de reepjes die je gekocht hebt zijn bestemd voor nieuwere Macs (2012 en nieuwer), niet ouder.

Gewoon terugsturen en omruilen voor de goede.

Bijdrager
    Andre2015

Dank je wel voor de tip! Ik ga proberen deze retour te sturen.

Bijdrager
    computer space

als het niet werkt komt het door voltage, hws 1.3v ipv 1.5. Snelheid wordt namelijk gewoon aangepast. Kun je 1066 moeilijk vinden, 1333 werkt zeker en is veel gangbaarder. Kijk ook even of je een EFI update kunt doen, dan kun je bovendien naar 16GB

Bijdrager
    TheBigZ
    computer op 05 juni 2015

Kun je 1066 moeilijk vinden, …

… dan heb je niet goed gezocht.:-D

https://www.alternate.nl/html/product/information/page.html?articleId=877648&channel_code=40&product_code=21910872

Bijdrager
    Andre2015

The BigZ,

Ik heb zojuist bij Alternate een nieuw kit gekocht, morgen in huis :-). Ik heb via jouw tweakers link bij hun besteld. Ik heb het andere setje al ingepakt en een retourzending aangemaakt.

Dank je wel voor je hulp. Apple geeft zelf idd ook aan dat 1066 het max is. Dan is het niet altijd slim om meer te willen. Mijn 1e actie was onwetendheid, 1333 is dan geen slimme herstelactie :-0.

Super bedankt voor je advies. (ben nog goedkoper uit ook)

Bijdrager
    TheBigZ

(y)

Bijdrager
    iGuy

computer space 3 uur geleden #
    als het niet werkt komt het door voltage, hws 1.3v ipv 1.5. Snelheid wordt namelijk gewoon aangepast. Kun je 1066 moeilijk vinden, 1333 werkt zeker en is veel gangbaarder. Kijk ook even of je een EFI update kunt doen, dan kun je bovendien naar 16GB

Je moet oppassen met de 16GB uitbreiding. Volgens mij kan dit alleen met de Intel-chipset, die alleen de 13″ had. De 15 en 17 hebben een andere chipset (externe videokaart), en zijn maximaal tot 8GB uitbreidbaar volgens mij.

Bijdrager
    Andre2015

Gistermiddag besteld en om 9.00uur bezorgt. Het belangrijkste: Het Werkt!

Nogmaals enorm bedankt voor de hulp!

Bijdrager
    TheBigZ

(y):-D

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.