8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    daaf84

Uitbreiding Netwerk

Hallo allemaal,

Ik heb hier inderdaad al wel even rondgekeken, maar helemaal duidelijk is het voor mij nog niet.
    Ik weet dat er al een aantal topics zijn, maar wat ik wil weten staat er net niet tussen, dus hierbij mijn vraag aan jullie.

De KPN monteur heeft vandaag een Arcadyan ARV7510 modem (Nieuwste model experiabox) aangesloten omdat mijn oude experiabox de geest had gegeven.

Wat bij mijn oude niet helemaal lukte, wil ik nu graag proberen: Het draadloos netwerk uitbreiden.
    Voorheen had ik het draadloos van de experia uitgeschakeld en via een kabel contact gemaakt met mijn Airport Extreme. Werkte prima.
    Dat kan ik nu ook weer doen, maar graag wil ik het draadloos van beide apparaten gebruiken om zo een groter bereik te krijgen.

Wat is nu de beste manier om dit aan te pakken?
    Ik dacht namelijk dat ik ook iets met DHCP moest doen. Want volgens mij moet ik dat óf op de modem óf op de airport extreme uitschakelen??

De opstelling die ik wil, is als volgende: Experiabox met draadloos, gekoppeld met netwerkkabel aan de extreme die ook draadloos uitzendt.
    Aan de extreme zit een HD voor de back-ups van mij MB pro.

Graag hoop ik op een duidelijk antwoord omtrent DHCP.

Vriendelijke groet,

Dave

Bijdrager
    stavos

Je kunt op de Extreme instellen dat het bestaande netwerk uitgebreid moet worden. En kijk met die info eens wat verder rond en je komt al snel dit draadje tegen. En zo zijn er nog veel meer draadjes te vinden met info waar je vast wat mee kunt. Het is niet moeilijk, het is een Apple product..:wink:

Bijdrager
    mtooster

Heel simpel..
    Op beide apparaten dezelfde netwerknaam met hetzelfde wachtwoord instellen.
    Vervolgens 1 van de 2 de DHCP laten verzorgen (wss de experiabox, dat is namelijk ook de router/modem)
    Je Airport Extreme alleen als acces point laten fungeren.
    (de functie ‘breid draadloos netwerk uit’ doet in principe hetzelfde, alleen het instellen is wat vereenvoudigd)

Stappen:
    1: Zet een werkend draadloos netwerk op via de Experiabox
    2: verbind de Extreme met het netwerk
    3: selecteer ‘breid draadloos netwerk uit’ in het tabje draadloos in het airport-configuratieprogramma
    4: kies het netwerk dat je uit wilt breiden en voor het juiste wachtwoord in (het netwerkwachtwoord wat ook op je experiabox is ingesteld)

Inactief
    Anoniem

Netwerk (draadloos) uitbreiden gaat niet lukken met de ExperiaBox. Althans niet zonder aangepaste firmware.
    Je moet de Airport in brugmodes zetten, dan wordt DHCP automatisch uitgezet.
    Nadeel is wel dat als je wisselt van netwerk je steeds opnieuw moet inloggen. Het netwerk wordt dus niet als één gezien.

Bijdrager
    SunKeeper

Brugmodus is juist bedoeld om 1 netwerk te creëren.

Wat zou de ‘brug’ anders zijn?

Je krijgt dus 1 netwerk met 2 apparaten.

Bijdrager
    mtooster
    jv65 op 27 september 2011

Netwerk (draadloos) uitbreiden gaat niet lukken met de ExperiaBox. Althans niet zonder aangepaste firmware.

Je moet de Airport in brugmodes zetten, dan wordt DHCP automatisch uitgezet.

Nadeel is wel dat als je wisselt van netwerk je steeds opnieuw moet inloggen. Het netwerk wordt dus niet als één gezien.

Netwerk uitbreiden gaat wel lukken, wat niet kan is het draadloze netwerk draadloos uitbreiden via WDS, maar dat is niet wat de TS wil.

Je zet de internetverbinding inderdaad op ‘brugmodus’ en maakt óf een netwerk met dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord aan, of je doet exact hetzelfde door te kiezen voor ‘breid draadloos netwerk uit’
    Het netwerk wordt dan wél als 1 gezien, automatisch wordt dan verbinding gemaakt met het basisstation dat het beste bereik geeft.

Inactief
    Anoniem

Oké, dacht dat het alleen tussen Apple routers (goed) werkte. Weer wat geleerd:-)

Bijdrager
    SunKeeper

Draadloos (via WDS) werkt gegarandeerd alleen tussen Apple routers. Andere routers kun je proberen, maar je weet niet vantevoren of het gaat/blijft werken.

Via een draadje ertussen (roaming network) kun je wel alle apparaten combineren.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.