11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Webarcher

Uitbreiding met AirPort

Heb nu twee AirPorts extreme achter elkaar geschakeld; 1 beneden en de andere met een draad verbonden boven. Als ik een derde wil koppelen kan hij dan gewoon ook aan de eerste hangen die beneden staat?

Bijdrager
    drive_a_legend

Yep. De twee die na de eerste staan instellen als bridge.

Bijdrager
    drive_a_legend

Maar sinds ik de airports heb buitengezwierd en een orbisysteem heb gezet heb ik een veel stabieler netwerk, veel sneller, geen dropouts meer. Applerouters zijn niet de meest moderne dingen. Ze investeren er ook niet meer in.

Bijdrager
    JJmac

Nou dat valt wel mee, vorige week was er nog een update.

Uiteraard zijn de nieuwe generaties ook steeds beter aan het worden.

Bijdrager
    Martin67

@webarcher Zoals jij voorsteld is de goede oplossing. Nog mooier is het router gedeelte van je Modem/router van de provider uitschakelen en er een domme modem van te maken. Van de eerste AE maak je je hoofdrouter en breid die uit met de twee overige AE’s

Kijk maar ik heb het zelf ook.

Bijdrager
    Webarcher

Mijn ziggo modem is nu nog de router in het netwerk. Zit er een voordeel aan om die uit te schakelen en de eerste AirPort deze functie te laten vervullen?

Bijdrager
    JJmac

Ja, je krijgt hierdoor een stabiele netwerk.

Bijdrager
    Martin67

Wat JJmac zegt. De Ziggo modem/wifirouter zorgt nog al voor conflicten met andere routers die in Bridge staan, niet alleen met Apple. Sowieso is het wifi signaal nogal zwak van de Ziggo routers waarschijnlijk om een paar duiten uit je zak te halen voor hun extenders. Wat voor een Ziggo modem/router heb je? Het ding van mij is een gewone Cisco wifi router en geen mediabox. Het mediabox gebeuren regel ik ook zelf met een Humax 5200 met harde schijf.

Bijdrager
    koen

<p class=”cite”>JJmac op 15 juni 2019 om 17:08</p>
    Nou dat valt wel mee, vorige week was er nog een update.

Een software of hardware update?

Bijdrager
    JJmac

Firmware update 7.9.1

Bijdrager
    Webarcher

Vorige week het ziggo modem in bridgemodus gezet. Wat een verschil is het zeg! Geen enkel apparaat heeft zijn verbinding verbroken. Enorm stabiel en betrouwbaar netwerk heb ik nu. Had dit niet verwacht

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.