6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    JoopJoopJoop

Uitbreiden WiFi netwerk

Al vele malen aan de orde geweest hier, bij werkt het niet voor 100%.

@Sunkeeper, lees je mee? je kan het zo duidelijk uitleggen.

Mijn configuratie, modem/router Fritzbox, Wireless accespoint Asus (2,4N 5N AC), Airport Timecapsule, latest.

Om het draadloze netwerk uit te breiden de Airport TimeCapsule (ook 2,4N 5N AC) als bridge, SSID en password overal ditto.

Ergens lees ik dat de kanalen hetzelfde nummer moeten hebben, dit is echter niet in te stellen met Airport configuratie progje., lijkt me ook niet erg waarschijnlijk overigens.

PROBLEEM:
    Het werkt alleen met de 2,4 N band en niet met de 5G band.
    Ik heb voor het 5GHz. een aparte SSID ingesteld, t.w. de “N” naam en dan 5GHz. toegevoegd.
    Eigenlijk zou de Asus met de Timecapsule Airport moeten communiceren via AC en de clients die daar mee verbonden worden met de N band zolang die nog geen AC ondersteunen..

Wie weet het?

BTW ik denk ineens aan het volgende, zou de SSID voor de 5G band niet een aparte naam mogen hebben?? omdat de apparaten toch de beste/hoogste snelheid gebruiken..
    Ik ga het vast even testen…

Bijdrager
    SunKeeper

Bekabeld of draadloos aangesloten? (Asus > AirPort)

Draadloos is namelijk niet 100% ondersteund, je mag al blij zijn dat het dan goed werkt.

En waarom wil je ook nog 5GHz ernaast? 2,4GHz niet stabiel genoeg of een andere reden?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Sunkeeper,

Fritz-Asus bedraad en vervolgens Asus-Airport draadloos (was om het draadloos netwerk uit te breiden weet je nog) Asus staat in ruimte A en Airport staat 20 meter verder (ander gebouw) in ruimte B om daar de andere apparaten te laten verbinden.

Waarom geen 5GHz, daar is tenminste nog een beetje ruimte.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik heb daar verder niet zoveel oplossingen voor.
    Officieel werkt dit niet eens, behalve dan als je het van AirPort naar AirPort wilt doen, dan hoort (en zal) het gewoon werken op 2,4GHz en 5GHz.
    Of een kabeltje leggen, hangen etc.

Moderator
    Pete.Z

En daar hebben we een heel mooi sub-forum voor, netwerken en dergelijke……;)

Even verplaatst dus.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Sunkeeper,

Nooit geweten dat je alleen bruggen kan bouwen tussen tussen 2 leden van dezelfde Apple familie..

Toch wel interessant voor dit forum dat de Asus en Airport het wel met elkaar willen doen, die Asus is momenteel de snelste en de goedkoopste in zijn klasse…(AC)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.