11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    rdesign

Uitbreiden harddisk in VMWare Vusion.

Zie hier het probleem:

Dit is toch een virtuele harddisk o.i.d, ik zou hem toch moeten kunnen vergroten?
    Hoor het graag!

Bijdrager
    iJust

Je kunt ‘m ook vergroten, alleen niet als je Virtuele Machine is opgestart.

Je kunt ook bij een echte pc de harde schijf niet groter maken als ie aanstaat.

Bijdrager
    rdesign

Klinkt logisch.:) Maar hij is ook nog niet opgestart. Als ik op ‘Windiws XP Professional 2’ klik in de Virtual Machines Library en dan op settings, komt meteen het ‘Windows’ schermpje tevoorschijn, met de settings daarboven, zoals je ziet op het screenshotje. De Virtual Machine is nog niet ‘geactiveerd’, pas als je erin klikt doet hij het.
    Of moet ik eerst Windows helemaal afsluiten? (Via start>afsluiten, in plaats van gewoon op het kruisje>suspend?.)

EDIT: Windows eerst afsluiten werkt ook niet. De harddisk settings blijven dan ‘grijs’, en da’s raar, want de rest kan ik wel aanpassen. (Memory, Display, Battery, CD/DVD etc. lukt allemaal!)

Bijdrager
    R-Flow

Volgens mij kan dat ook niet zomaar. Er zijn wel omwegen maar das volgens mij allemaal vrij lastig.

http://www.google.com/search?client=safari&rls=en-us&q=Expand+hard+disk+vmware+fusion&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Bijdrager
    piebas

zie ook deze info op de site van vmware.

Bijdrager
    computer space

Wat een ellende allemaal. Bij Virtual Box is het ook al zo kakka-scheisse.
    Goo-ol Virtual PC kon dat een stuk eenvoudiger, en had gewoon een resize functie. Enige beperking toen was dat het geen saved-state disk mocht zijn, dus je moest even netjes afsluiten kiezen, maar voor de rest werkte het perfect.

Bijdrager
    Edwin

Je kan deze virtuele harddisk vergroten met dezelfde tools die daarvoor noodzakelijk zijn voor een fysieke installatie.

Indien ik een virtuele machine wil vergroten in Windows gebruik ik een image backup tool zoals Norton Ghost of TrueImage. Creëer een nieuwe grotere virtuele harddisk en met een restore de image weer terugzetten en vervolgens de oude virtuele harddisk verwijderen.

Onder Linux gebruik ik een bootable CD en gebruik het ingebouwde tar voor de backup en de restore voor de VM.

Bijdrager
    Edwin
    ”computer

Wat een ellende allemaal.

De tip van @piebas is toch precies wat je zoekt?

De methode die ik nog gebruik voor VMware for Windows/Linux is inderdaad erg omslachtig vergeleken bij de VMware Fusion oplossing.

Thanks @piebas

Bijdrager
    computer space
    ”Biker”

De tip van @piebas is toch precies wat je zoekt?

Ik zat in het verhaal van de VMware site snel alles te lezen, en dat is een hele lap text waarin het woord Gparted meteen opviel (= ellende). Dat deel 1 heel kort was en de Disk Management Tools optie uitlegde zag ik zo gauw niet.

Blijft echter een probleem, aangezien ik helemaal geen VM gebruik maar VB :P
    Misschien is dit iets:
    Vbox-image converteren naar VM image, VM image resizen, VM image omzetten naar Vbox image :mrgreen:

Bijdrager
    Edwin

In dat geval is de oplossing Norton Ghost of TrueImage die ik regelmatig gebruik voor het vergroten van zowel virtuele als fysieke harddisks.

De (gratis) live-CD van GParted zal overigens ook prima werken indien je een tweede virtuele harddisk toevoegt en de eerste virtuele disk kopieert. Vervolgens de eerste VD verwijderen en zorgen dat de tweede VD de naam krijgt van de eerste VD.

Volg je het nog :P

Bijdrager
    Hans Phil

Blijkbaar heb ik de aangemaakte harde schijf van mijn virtual box te klein aangemaakt. Ik wil deze vergroten maar dat blijkt niet eenvoudig. Er wordt in het hulpprogramma en op fora gesproken om een nieuwe virtuele harde schijf aan te maken die groter is en dan de oude te importeren. Maar hoe doe je dat?

Heeft iemand daar ervaring mee?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.