6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    wverveer

uitbreiden wifi netwerk

Middag, ivm een wifi camera die buiten staat..wil ik mijn wifi netwerk thuis uitbreiden…

de Time capsule zorgt voor mijn wifi signaal…nu kom ik op het internet diverse repeaters tegen,.,is dit de ideale manier om je wifi-netwerk uit te breiden..of zijn er betere oplossingen? wellicht ook van apple?

grt

Bijdrager
    JBStudio

Dit zegt Apple over hun Airport Express…..

Groter bereik.
    Als je al een draadloos netwerk hebt opgezet en het bereik daarvan wilt uitbreiden, is AirPort Express de perfecte oplossing. Stel dat je het bereik van je huidige AirPort-netwerk wilt uitbreiden naar je tuin, garage of zolder. Dan kun je heel eenvoudig een AirPort Express gebruiken als draadloze brug en zo het bereik van je primaire basisstation uitbreiden. Daarvoor zijn geen extra kabels nodig. Je hoeft je AirPort Express alleen maar binnen het bereik van je primaire basisstation te zetten (dat kan een AirPort Extreme-basisstation of een ander AirPort Express-basisstation zijn), zo dicht mogelijk bij het gebied waar je de draadloze verbinding nodig hebt. En omdat AirPort Express zo klein en licht is, kun je hem eenvoudig verplaatsen. Dus als je de ene dag een draadloze verbinding in de kelder nodig hebt, en de volgende dag op zolder, is dat geen enkel probleem. Je sluit je AirPort Express daar gewoon aan op een stopcontact dat zich binnen het bereik van je primaire basisstation bevindt. Dat is alles.

klikkerdeklik

Lijkt me dus ideaal!!

Bijdrager
    App69

idd ideaal.
    Gebruik er twee (AE) plus een TC.
    Werkt prima.

Bijdrager
    Lapdog

Houd er wel rekening mee dat het signaal van de express maar zo sterk is als dat van het signaal dat van de extreme wordt ontvangen. Dus als de express vrij ver van de extreme staat zal het signaal dat wordt doorgegeven ook zwak zijn.

Bijdrager
    wverveer

oke thanks…ik ga er eens 1 bestellen

Bijdrager
    wverveer

omt’ers…ik heb toch maar eerst geprobeerd om het netwerk via mijn time capsule uit te breiden…

ik had eerst een extreme en een timecapsule naast mijn router staan,,dus ik dacht, ik zet de time capsule achter in het huis, bekabeld aan de extreme..maar ik heb het idee..dat mijn wifi netwerk niet echt is uitgebreid..

mijn RSSI is nagenoeg gelijk gebleven,.en de verzend snelheid, is eerder omlaag dan omhoog…??

heeft een express meer kwaliteiten dan een time capsule?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.