12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    kuik

Uit zijn voegen gebarsten MacBook

beste

vandaag tot grote schrik en vette barst in mij witte macbookje gevonden (botten case) , apple gebeld, verhaal over de scheur.
    Geen vergoeding buiten de garantie…

Bij de apr was het geen probleem en kon zij meteen ter gratis reparatie verstuurd worden, op een moment dat ik dat graag wou, als ik haar 2 weken kon missen als ik bv op vakantie was.
    nu thuis nog even goed gekeken en ik heb dus nog een handje scheuren gevonden. hieronder een opsomming

-van schroefje aan linker zeide naar midden van het inkeping om je klep open te klappen
    -aan achter onder zeide bij de fccb logos en apple tekst.
    -bij de ethernet poort
    -bij de mini dvi poort

Ik ben echt mega zuinig op mijn maagdelijk witte monstertje en ze word dan ook alleen verplaatst in en hoes en een niet volle tas…
    elk schroefje zit ongeveer scheef, en je kan echt zien dat er aan alle kanten spanning op staat
    zijn hier meer bekende gevallen van?

groet

Bijdrager
    Yaris

Zoek maar eens op scheur MacBook.

Bijdrager
    kuik

gaat bijna allemaal over de top case, niet bottom case bij de ethernet poort…

Geblokkeerd
    Anoniem

Dit is echt zeer, zeer vreemd. Ik heb zelf de typische scheurtjes gehad onder de handpalmen — dit is in garantie door de retail store vervangen… Als je zegt dat hij al buiten garantie was (2 jaar minimum toch), moet het om een van de eerste MB’s gaan, zo heb ik er ook eentje.
    Ik altijd buitengewoon ruw geweest met m’n MacBook. Hij is een keer van de trap gedonderd, lang zonder bescherming in m’n rugzak vervoerd, elke dag geplet tussen m’n schoolboeken, twee weken mee gaan kamperen,… nooit problemen mee gehad. Zo’n scheuren kunnen, lijkt me, alleen ontstaan door slechte kwaliteit van plastic (lijkt me vreemd), extreme temperatuurwisselingen en/of vochtigheid, of het ‘pletten’ van je MB, bijvoorbeeld in een rugzak.

Bijdrager
    sypie
    Bijdrager
    huinkroese

En het kan niet zo zijn dat jij, of iemand anders, op de MacBook bent gaan zitten?
    Klinkt inderdaad alsof er héél veel kracht op is komen te staan, hier ook een eerste generatie witte MacBook en ook de topcase vervangen, maar om scheurtjes bij schroefjes te krijgen moet de laptop echt een klapper hebben gemaakt, dat kan ook als er een hoes omheen zit want die beschermt alleen tegen krassen en dutsen.
    Ik denk dat je toch je tas een keer hebt laten vallen, of dat iemand anders dat gedaan heeft zonder dat je het gezien hebt, anders zou ik het ook niet weten. Maar als je APR het wil vervangen is het prima toch?

Bijdrager
    kuik

bedankt voor de reacties!
    ik heb wel gezocht hoor:D

het grote verschil is dat in dat topic eigenlijk alles over de top case gaat(waar je toetsenbord in geknutseld zit) ik heb rondom scheuren in mijn bottom case, aan de voorkant bij de ir ondvanger, bij mijn poorten en bij mijn fcce logos.
    ook zijn dus mijn schroefjes, niet meer heel netjes in mijn macbookje, het lijkt er dus op dat bij bottom case allemaal interne spanningen heeft die niet normaal zijn.

Bijdrager
    sypie

Volgens mij staan er in de door mij gegeven link ook foto’s van bottom cases met scheuren bij het FCC logo.

Bijdrager
    Marius1976

Weet iemand hier trouwens of apple in de loop der tijd iets heeft verbeterd aan die witte behuizing?

Ik zit er hard over te denken om toch nog een witte macbook te kopen. Een macbook zonder FireWire is voor mij geen optie, en ik vind de MacBook PRO (veel) te duur voor wat ik er mee wil doen.

En daarbij. De witte vind ik ook zeer fraai. Echt de kleur waarover ik altijd al enthousiast ben geweest van apple.

Maar ja… ik heb geen zin om in no time alweer met een scheur te zitten.

Wie weet (liefst met bron) of en wat apple daar aan heeft verbeterd…

Thanks
    Marius

Bijdrager
    Pieterr

Apple addressing cracks on white MacBook casings

Apple is privately acknowledging an issue with the enclosure on some of its white 13-inch MacBooks, which in some cases have seen the formation of hairline cracks during normal usage patterns.

http://macwereld.nl/nieuws/2009/04/apple_wijzigt_standpunt_over_barstjes_behuizing_macbook

Bijdrager
    kuik

haha beetje late reactie

maaaaar de apple winkel gat het vervangen wanneer ik dat wil, duurt twee weekjes, dus als ik op vakantie ga breng ik hem even langs!
    dus buiten de garantie word hij gerepareerd!!!

groet

Bijdrager
    CedricH
    ”Marius1976″

Weet iemand hier trouwens of apple in de loop der tijd iets heeft verbeterd aan die witte behuizing?

Ik zit er hard over te denken om toch nog een witte macbook te kopen. Een macbook zonder FireWire is voor mij geen optie, en ik vind de MacBook PRO (veel) te duur voor wat ik er mee wil doen.

En daarbij. De witte vind ik ook zeer fraai. Echt de kleur waarover ik altijd al enthousiast ben geweest van apple.

Maar ja… ik heb geen zin om in no time alweer met een scheur te zitten.

Wie weet (liefst met bron) of en wat apple daar aan heeft verbeterd…

Thanks
    Marius

Naar het schijnt zijn de latere MacBooks iets meer bestand tegen die scheurtjes dan de eerste generaties. Ook het aluminium van de nieuwe unibody’s is niet optimaal want daar kan je deukjes van krijgen. Gewoon voor die witte gaan. Als je er een beetje voorzichtig mee bent heb je weinig problemen!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.