9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Boefs

Uit welk jaar dateert de huidige MacBook Air?

Hallo allen,

Ik heb een korte vraag, nl: ik ben van plan de nieuwste MacBook Air (degene die op de Apple website staat) te kopen, maar nu vroeg ik me af, hoe oud is dit model? Komt Apple binnen een paar maanden af met een nieuwere Air? Of kan ik de huidige gerust kopen zonder zorgen dat er binnekort een betere uitkomt?

Bedankt voor jullie hulp!

Bijdrager
    fred44nl

het huidige model heet “Early 2015”.
    en is dus ca. 1 1/2 jaar geleden geïntroduceerd.

macrumors buyersguide zegt: nie kope nie

http://buyersguide.macrumors.com/#Mac

Bijdrager
    SunKeeper

De 11-inch is EOL?

De 13-inch is deze:

Bijdrager
    Olieboer

Zoals altijd: niemand die het weet. Er zijn geruchten dat de air helemaal niet meer vernieuwd wordt, dus alleen de macbook en de macbook pro. De air wordt een beetje overbodig.
    Ik heb deze week een nieuwe 13″ air gekocht, mijn macbook pro mid 2009 was echt op en ik wilde niet zoveel geld uitgeven aan de nieuwe pro.
    De air is nu in de aanbieding bij mando, 100,- korting

Bijdrager
    Shmoo

Je koopt nu op dit moment alleen nog een MacBook Air wanneer het budget de enige reden is dat je geen 12″ Retina MacBook of 13″ MacBook Pro kunt kopen.

Dat er in de toekomst nog een nieuwe generatie Air gaat komen is zo goed als nihil. Eigenlijk moet je de MacBook Pro 13″ zonder Touch Bar zien als de opvolger van de 13″ MacBook Air want die machine heeft eigenlijk alles wat de Air altijd heeft gehad (snelheid + compact) en nu ook nog eens iets wat alle Air gebruikers al jaren gehoopt hadden, namelijk een beter beeldscherm.

Enige nadeel is de prijs van die machine. Als jij maar 1000 en max. 1250,- hebt dan kom je in de problemen en kun je gewoon niet zo’n machine kopen dus moet je wel uitwijken naar de Air.

Bijdrager
    SunKeeper

Air is ook alleen een optie als je nog geen Retina-scherm op je Mac hebt gehad.
    Anders zit je echt je ogen uit te krabben omdat er zoveel grove pixels in vliegen.

Kun je dan een Pro niet betalen, kun je beter houden wat je nu hebt en sparen.

Bijdrager
    plonserd

Voor de 11″ Air is er wel geen enkele waardige vervanger.. Combinatie van extreme compactheid met genoeg power en poorten is niet meer te vinden in het aanbod. Ik hoop dat hier ooit nog een soort opvolger van komt.

Bijdrager
    Shmoo

11″ model heeft ook nooit echt een doel gehad vanwege het formaat of zo. Dat model verkocht alleen vanwege de prijs. Het was de goedkoopste Mac laptop die je kon kopen.

De 12″ Retina MacBook heeft wel een eigen unieke doelgroep en ja dat model zou eigenlijk 1000,- of 1100,- moeten kosten. Daarna de MacBook Pro 13″ zonder Touch Bar voor 1280,- en de 13″ Pro met Touch Bar voor 1499,-

Dan zou je geweldige lineup van computers hebben en voor iedereen iets.

Bijdrager
    plonserd

Het formaat is de énige reden dat ik de 11″ kocht:D Met zwaarste specs zat ik toch ook al aan een 1900 euro, voor een paar honderd meer had ik een quadcore MBP kunnen kopen. Maar die is té groot. Maar goed, voorlopig loop ik met m’n MBA nog niet tegen beperkingen aan (wordt vooral gebruikt voor optredens als keyboard/synthrig mbv Ableton Live en demo-opnames), maar ik hoop dat ze binnen een paar jaar toch een quadcore in de 13″ Pro kunnen proppen. Of de 12″ Macbook qua processor wat opwaarderen en er een extra USB-C/TB3 poort insteken.

Krijg nu zowat heimwee naar m’n 12″ Powerbook, die moest ook niet onderdoen voor z’n grote broertjes.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.