7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Zeezicht

Uit Timemachine terugplaatsen gewiste foto's

Ik heb mijn foto’s opgeslagen in iCloud. Nu blijk ik enkele foto’s te hebben gewist die ik graag wil bewaren. Ze staan ook niet meer in Recent verwijderd. Ik heb gekeken in iCloud onder Instellingen: Herstel bestanden maar ook daar niet. Nu wil ik ze zoeken in mijn Timemachine. Daarvoor zou in de Photo Library moeten terugplaatsen. Dit leidt er toe dat een oudere versie de nieuwste versie overschrijdt. Dat wil ik niet. Daarom zou ik de oudere versie op een nieuwe locatie willen opslaan. Als ik in Timemachine kies voor herstel wordt met herstellen begonnen zonder dat ik kan aangeven dat ik een nieuwe locatie wens. Dat zou toch moeten kunnen tenminste volgens https://www.macworld.com/article/3316540/how-to-use-time-machine-to-restore-deleted-photos.html. Ik zie het moment “and then select a destination other than where the current Photos Library lives.” niet. Iemand een oplossing?

Bijdrager
    Max_G

Ik zou zeggen:

• Photos afsluiten

• Huidige Photo Library op je desktop zetten

• Photo Library via TM herstellen. Gewenste foto’s eruit halen. Die Photo Library vervolgens weggooien.

• Huidige Photo Library van je desktop terugzetten op z’n plek

• Photos openen

• De extra foto’s erin opnemen

Bijdrager
    Groentenboer

Sluit iPhoto. Dubbelklik de iPhoto library die in je back up staat. Exporteer / sleep de foto’s die je zoekt naar je bureaublad. Sluit iPhoto. Open je huidige iPhoto library en importeer de foto’s van je bureaublad.

Bijdrager
    Moi

Gaat em niet worden, hooguit de “thumnail” photo’s. De foto’s staan immers in de cloud en niet lokaal…

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>Moi op 12 juni 2019 om 18:48</p>
    De foto’s staan immers in de cloud en niet lokaal…

niet bij iedereen:)

Bijdrager
    Zeezicht

Hiervoor was ik al bang. Bij mij staan foto’s in de cloud. De iPhoto Library is (na opening) in Timemachine overigens niet te openen. Alleen terugzetten is een optie, waarbij de nieuwere versie op de Mac wordt overschreven.

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>Zeezicht op 12 juni 2019 om 20:10</p>
    waarbij de nieuwere versie op de Mac wordt overschreven.

nee, die moet je opzij zetten, zodat ie niet wordt overschreven.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.