30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 64)
  • Q:
    Bijdrager
    himac

uhm… hoe iPod mini meesmokkelen naar NL?

eey mensen!!!

Yeeeeee heb iPod mini!!!! :P:D

maarre… hoe hebben sommige van jullie hem meegesmokkeld van Amerika?

ik ga via NY naar Lissabon naar Schiphol… gek… maar goedkoper!

uhm… iemand tips hoe ik dit best kan doen?

me pa zegt van, iPod gewoon in je handen, bij duane in zo een bakje doen en zeggen dat je in NL hebt gekocht enzo…jullie kunnen dat zelf wel verder afmaken denk ik.

en we hebben hier dus ook een aantal kabeltjes gekregen.

Die van iPod naar FireWire MOET ik meenemen, die van iPod naar USB hoeft niet per se.

en ik heb stopcontact.. we hebben een verloopje dus dat zal eventueel ook gaan!
    moet gaan nu!

Cya en tips welkom!

PS 10:30 uur:P

Bijdrager
    JBu

Inderdaad gewoon meenemen in je handbagage, dopjes quasi nonchalant over je schouders hangen…. als ze al staan te controleren. Laatste 5 keer dat ik op schiphol aankwam kon ik zo doorlopen bij het “niets aan te geven”-loket.

Bijdrager
    ThomasL

Ze kunnen heel moeilijk doen op schiphol, maar daar niet vanuitgaande; zou je ipod gewoon in je handbagage doen en gewoon door de de douane lopen. Doos en alle extra’s weggooien die je niet nodig hebt. Bewaar je aankoopbewijs wel voor het geval dat ze je niet geloven en dat ze de ipod zelf op waarde gaan ‘schatten’. Dan ben je altijd duurder uit.

Heb al mijn apple spullen uit de states en nog nooit gezeik bij de douane gehad.

Succes!!!!

Bijdrager
    ThomasL

Zeker nadat je van een Europa vlucht komt is het geen probleem!

Bijdrager
    bassbug

Stuur je bon en eventueel doos op per post naar je toe

Bijdrager
    JBu
    ”ThomasL”

Zeker nadat je van een Europa vlucht komt is het geen probleem!

”Pappa

Ik weet uit ervaring dat je nooit kan gokken of je gecontroleerd wordt of niet; zelfs als piloot ben je niet veilig voor de import-gestapo.
    [/qoute]

Bijdrager
    Peter Fitskie

Wees een vent en geeft het gewoon aan bij de douane of

pak een beitel en maak er een paar gebruiksporen op.

Bijdrager
    MDF

Tip: kleef er een reclamesticker op maar dan van een Nederlands bedrijf of Nederlands merk (je voetbalploeg, sticker van je woonplaats…)

En zorg ervoor dat hij er wat “gebruikt” uitziet. Klein beetje “vuil” laten uitzien dat je bij thuiskomst uiteraard nog makkelijk kan poetsen.

En waarom heb je de doos nog nodig ? Maak een Amerikaanse papiermand er blij mee :P

Bijdrager
    hansenonline

zorg in iedergeval dat er muziek op staat, anders geeft dat te denken als je gecontroleerd wordt.

daan.

Bijdrager
    Zout

gewoon doosje enzo over de post naar je buren opsturen en zelf met de ipod met oordopjes in je oren onder het poortje door dan begint ie te piepen, leg je je ipod in’t bakje, even vriendelijk lachen en dan mag je zo weer verder.

Zorg wel dat hij stampvol met liedjes staat!!!

Bijdrager
    stinky

en niet het bonnetje van een amerikaanse winkel ergens in je portemonaille hebben zitten. stuur die per post naar jezelf op.
    beetje gebruikt uit laten zien. sticker ofzo. stukkie tape op snoer koptelefoonaansluiting…
    mijn 20G komt ook uit NYC:)
    goodluck

Bijdrager
    Uxmal

Wat een paniek zeg. Geen doos natuurlijk. Een iPod in je handbagage (rugzakje bv) en de snoertjes gewoon in je rugzak of koffer als je die hebt. En zeker niet je oordopjes in. Tenzij je natuurlijk de aandacht wil vestigen op je iPod. En niet gaan zweten of zenuwachtig doen. Wat is daar nou vreemd aan. In Nederland is de laatste tijd al helemaal geen controle meer trouwens. En als je zo iets kleins koopt ga je dat toch niet aangeven. Een paar flessen drank hoef je toch ook niet aan te geven? Vorige maand ben ik met een powerbook + iPod door de douane gelopen in 3 landen en door de scanner die handbagage en ze kijken er niet eens naar. Goede reis!

:wink:

Bijdrager
    i3enhur

Gewoon meenemen in je jaszak, oordoppies in enz enz, doosje weggooien…of desnoods plat opvouwen en in je koffer/tas doen als je em wilt houden.

GEEN SPULLEN OPSTUREN! Daar zijn ze moeilijker in…kon twee weken geleden vanuit Thailand zo doorlopen met een pak DVD’s in mn rugzak. M’n vriendin had CD’s naar huis gestuurd, dat doosje kwam leeg aan omdat de douane er in had zitten snuffelen.

Bijdrager
    nma

Gewoon meenemen. Niets bijzonders doen. Kans is klein dat je gepakt wordt, en zo ja, dan heb je enkel wat financiele schade.

Bijdrager
    maceddy

Lezen mensen van de douane dit forum ook??:P;)

Bijdrager
    Sad

Je mag goederen meenemen van buiten de EU. Vrij van belasting tot een waarde van €175. Koop je meerdere produkten en is de totale waarde meer dan €175, dan betaal je slechts belastingen over het goedkoopste produkt. Een iPod is duurder dan €175 dus officieel zou je belastingen moeten betalen:

Op Schiphol: je komt uit Lissabon en binnen EU landen hoef je geen douanerechten (voorheen heette dit invoerrechten) te betalen, maar wel BTW. De douanerechten op audio-apparatuur zijn 10% en BTW is 19%. (Voor andere spullen gelden andere tarieven.)

In Lissabon kom je uit de VS over de EU-grens en dan moet je wel douanerechten betalen (de BTW betaal je in Nederland).

Je kan dus op beide airports controle verwachten.

Zie ook http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/interneti.htm en http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/opreisi_buiteneu.htm .

Bijdrager
    Ruben
    ”maceddy”

Lezen mensen van de douane dit forum ook??:P;)

Nee, die kunnen volgens mij niet lezen. Hebben een rotte jeugd zonder scholing achter de rug en dat soort dingen waar mensen totaal veknipt van worden…

Bijdrager
    marenda

Je mag voor 275 euro per persoon nieuwe spullen bij hebben, zonder daar belasting of invoer over hoeven te betalen!!! En zeker als je kunt zeggen dat je hem kado hebt gehad. Ik heb de mini over laten sturen door vrienden in Texas met de vermelding “kado”, en gisteren had ik hem binnen. Kei- gaaf ding!!! javascript:emoticon(‘:D’)

Succes,
    Vriendelijke groet Marian

Bijdrager
    Goes

De vraag is alleen of een ipod audio apparatuur is of computer onderdeel, namelijkeen harde schijf. Op computeronderdelen en hele computers hoef je geen douane rechten te betalen maar alleen BTW.

Bijdrager
    himac

ok.!

wat een antwoorden… pfieuw

1. iPod gaat met handbagage mee!
    2. doos enz gaat weg op de accosiores (hoe je het ook schrijven mag) na.
    3.Thx for Response!
    4. aankoop bewijs enz wou me pa al naar huis ( in NL ) sturen

dan ben ik er zo ong. wel uit!

PS. Wie :o wie kan mij 2 a 300 nederlansde liedjes sturen, of nummers die daar op dit moment populair zijn? 8)

jah, anders gelooft de duane (stelletje zeikers) me niet

(ik hoop niet dat een van jullie bij duane zit :mrgreen: )

Bijdrager
    MacUser

Geacht Forum,

Bedankt voor uw belastingvrije import tips.

Natuurlijk weet een beetje onderlegd douane persoon wel dat elektronische spullen in het buitenland meestal goedkoper zijn en letten ze extra scherp op het ontduiken van belasting. En zeker als ze een iPOD mini zien die hier nog maar een paar weken te koop is (dat weten ze dus ook !) dan zullen ze daar zeker naar vragen.

Niets aangeven, en dan betrapt worden is door de boete een dure zaak. En waar gaat het nu helemaal om, 50 euro of zo ?

Hoe was het gezegde ook alweer: Eerlijk duurt het langst.
    Advies gewoon aangeven, dan kan je zonder zweetdruppels op je bovenlip, en zonder klamme handen, weer terugkomen !.

De zomergroeten van Wim.

Bijdrager
    vogel

Ik heb heel wat mensen zien klooien met hun iPod op JFK airport.
    Maar omdat ik geen gezeik wil met garantie en verloopjes enzo en omdat M-a-M lekker goedkoop is, koop ik m’n Mac spullen gewoon hier.
    Wat wel maf is, ik moest m’n iBookje tevoorschijn halen bij de controles in Amerika. Moet dat ook als je een iPod bij je hebt? Het is tenslotte een HD waar je geheime informatie op zou kunnen zetten. :sealed:

Bijdrager
    Hanhart

Eu ik heb een vraagje. Ik ben niet zo een expert op gebied van douanes :), maar je kan toch gewoon zeggen dat je hem in NL hebt gekocht, of mis ik iets hier??? :?

Bijdrager
    himac
    ”Hanhart”

Eu ik heb een vraagje. Ik ben niet zo een expert op gebied van douanes :), maar je kan toch gewoon zeggen dat je hem in NL hebt gekocht, of mis ik iets hier??? :?

yup, dat gaan we ook doen!

was vergeten te zeggen!

Bijdrager
    Richie79

Dat kun je wel zeggen maar het kan ook zo zijn dat ze vragen om de factuur/bon. Toen ik naar het buitenland ging met me discman toen der tijd nam ik de bon mee uit Nederland, voor het geval als ik terug kom en word aangehouden dat ik kan laten zien dat ik hem in Nederland hebt gekocht.

Bijdrager
    Hanhart
    ”himac”
    ”Hanhart”

yup, dat gaan we ook doen!

was vergeten te zeggen!

Ahzo

Bijdrager
    Elstar
    ”Hanhart”

Dat vroeg ik me dus ook af, mijn iPod is al meegeweest naar Zwitserland, Stockholm en st. Petersburg en geen douanier die me ooit iets gevraagd heeft. Bij mijn discman (die ik in Nieuwzeeland had gekocht, voordat ik een iPod had) heb ik geen seconde nagedacht of de douane er iets over zou vinden. Gewoon uitpakken, cd-tje erin en meenemen in de handbagage. Ik heb niet eens het bonnetje gehouden.

Lijkt me zowiezo geen doen voor de douane, om voor elk apparaat na te gaan waar die gekocht is. Hoeveel mensen kopen er niet een fototoestel of zo als ze naar zuidoost-azie op vakantie ga. Moet ik dan voor mijn in Nederland gekochte fototoestel altijd het bonnetje bij me hebben om aan te tonen waar ik het gekocht heb?

Bijdrager
    Sad

Volgens mij moet de douane bewijzen / aannemelijk maken dat jij het in het land waar je net vandaan komt gekocht hebt.

Je hoeft echt je onschuld niet te bewijzen hoor met bonnetjes. Sterker nog, als je de bon bij je hebt is het aannemelijker dat je het zojuist gekocht hebt!

Bijdrager
    Jochen

eeeh.. ipod mini hè, zijn er geen “ipodslikkers” :D

Bijdrager
    GIJay

Nee…

Wel iPod-Anaalstekers;)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 64)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.