9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    SjorsSnoeren

Ubuntu op een externe harddisk, installatie via en voor Mac

Ik gebruik nu een tijdje OS X Lion en wil eigenlijk wel eens een keer weer wat nieuws, dit wil ik zonder mijn mac hoe dan ook aan te passen. Dus wat ik wil een Externe harddeschijf vanuit waar ik Ubuntu kan opstarten, ik weet dat het mogelijk is alleen alle tutorials zijn gedateerd en ik zou graag 11.04 erop zetten. Is hier iemand die er ervaring mee heeft [sl] een goede tutorials weet/ken?

Zou heel fijn zijn!

P.s. mocht dit in de verkeerde categorie zitten of tegen de regels van dit forum zijn, meld het dan even. Alvast bedankt!

Bijdrager

Beste SjorsSnoeren,

Realiseer je dat je dit op een mac forum vraagt. Misschien is het slimmer om dit te vragen op dit forum http://forum.ubuntu-nl.org/. Ik wil je wel een tip geven als je nog een oude computer hebt staan dan kun je die beter gebruiken om mee te experimenteren. Ubuntu draait daar (meestal) nog prima op. Heb ik ook gedaan met de computer die ik had voor mijn mac.

Groet [email protected],

Bijdrager
    SjorsSnoeren

Snap ik, heb ook op ubuntu forum gevraagt maar, die reageren veel langzamer, echt een goed punt van dit forum.

Oude pc heb ik niet meer,

Virtualbox is ook weer zo ;/

Andere opties?

Bijdrager

Heb je een grote harde schijf? Anders is dit ook nog een optie http://www.youtube.com/watch?v=F1VezJENet8&feature=related. Gewoon op je eigen schijf met bootcamp installeren.

Bijdrager
    SjorsSnoeren

320 GB waarvan denk ik nog zo’n 290 gb over,

Ben het nu aan het proberen met Unetboot installer en dan via bootcamp want ik heb geen CD’s meer:P

Bijdrager
    Muziekfan

Ubuntu installeren is erg simpel. Installatie iso branden op dvd, opstarten, doelschijf kiezen en Je ziet de pinguins al in de verte verschijnen. Bij wijze van….

Bijdrager
    SjorsSnoeren

Nieuw topic aangemaakt en aangeraden door moderator hier verder te gaan, dus :
    Ik had gister een post geplaats over hoe ik een ubuntu boot stick kan maken voor mac, nu werd daar aangeraden dit via bootcamp te doen. Heb een beetje gegoogled en rEFIt geinstalleerd, best handig overignes, maar. nu probeer ik ubuntu te installeren met de “bekende” error: ‘unable to find a medium containing a live file system’ op verschillende fora staat dat het wel mogelijk is maar de oplossing is nergens te vinden. Iemand ideeen?

Bijdrager
    SjorsSnoeren

Gelukkig ! Dit is gelukt, nu volgende kwestie, ik heb nu 64Bit Ubuntu 10.04 LTS erop staan, gewoon cd gebrand. En rEFIt. alleen nu werkt dus nog geen een driver, zelfs ethernet niet, iemand ideeen?

Bijdrager

Misschien overbodig maar voor andere gebruikers ik kwam dit artikel tegen http://www.omgubuntu.co.uk/2011/10/dual-boot-os-ubuntu/

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.