4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    magsafe

Ubuntu live USB

Hallo,

Ik heb nu al een aantal keren geprobeerd om een live stick van Ubuntu te maken voor Mac. Ik heb het wel voor Windows aan de praat gekregen maar niet voor Mac.

http://www.ubuntu.com/desktop

Het probleem is dat Mijn Macbook de usb stick niet ziet met het opstarten. ik start op met alt/option toets ingedrukt en ik krijg alleen mijn eigen hdd.

Ik gebruik hiervoor de volgende stappen:

Download the desired .img file

Open a Terminal (in /Applications/Utilities/)

Run

diskutil list

to get the current list of devices

Insert your flash media

Run

diskutil list

again and determine the device node assigned to your flash media (e.g. /dev/disk2)

Run

diskutil unmountDisk /dev/diskN 

(replace N with the disk number from the last command; in the previous example, N would be 2)

Execute sudo dd if=/path/to/downloaded.img of=/dev/rdiskN bs=1m (replace /path/to/downloaded.img with the path where the image file is located; for example, ./ubuntu.img, /dev/rdiskN is faster than /dev/diskN). If you see the error dd: Invalid number `1m’, you are using GNU dd. Use the same command but replace bs=1m with bs=1M.

Run diskutil eject /dev/diskN

and remove your flash media when the command completes

Mijn vraag is wat doe ik fout?

Ik ben niet helemaal thuis in Terminal. Het leek mij leuk om Ubuntu is te proberen.

Groeten,

Magsafe

Bijdrager
    Gfive

He magsafe,
    Het is mogelijk echter niet zo. Dit aangezien je mac met een EFI werkt en een PC met BIOS.

Deze werkwijze werkte voor mij: Fedora op een Intel mac

Bijdrager
    magsafe

@Gfive

Dat ziet er wel ingewikkeld uit. En het is Fedora. Het leek mij leuk om ubuntu te proberen.

Ik installeer em nog wel ff op een windows bakkie.

in ieder geval heel erg bedankt,

Magsafe

Bijdrager
    Gfive

Een andere goede plek om de info te vinden: http://ubuntuforums.org/
    Maar ook hier zul je aardig wat moeten voorbereiden alvorens je ubuntu op een EFI based mac kan installeren.

Kortom helaas een niet out-of-the-box oplossing.

Succes ermee.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.