8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    mrdavidoff

Ubuntu installeren…

hoi allemaal…..ik probeer ubuntu 11.04 te installeren maar dat lukt niet….
    ik heb een Intel 2.16 Intel Core2Duo…
    SuperDrive is kapot……
    Heb een externe brander van Samsung…werkt goed……
    Heb de .iso van de ubuntu site gedownload en op mijn netbook geinstalleerd en het werkt.
    Ik kan gewoon opstarten van mijn originele installatieschijf, heb een uitgebreide Apple hardware Test gedaan en er waren geen problemen……
    Als ik de ubuntu dvd in de samsung stop, C ingedrukt, dan uiteindelijk start de mac gewoon op vanaf mijn externe WD schijf waar ik een cloon met CCC heb gemaakt.
    Mijn harde schijf in mijn Intel van 250 Gig heb ik gepartioneerd in een grootte van 200 Gig voor osx en een van 50 Gig(msdos) om ubuntu op te zetten..
    Heb ook alle denkbare toetsen geprobeerd om mee op te starten.
    Resumerend…….

Een vriend van mij met een nieuwere Imac en goede SuperDrive kon wel gewoon de gedownloade en gebrande dvd met de Samsung installeren…….

Is het per definitie onmogelijk om ubuntu te installeren van een externe brander…..?????
    Ik heb ook geprobeerd om WindowsXP te installeren op de 50 Gig partitie van mijn Intel maar ook dat lukt
    niet…..

Ik heb het hele ……:) internet afgestruind voor info, heel veel geprobeerd maar het lukt mij niet…..
    Als ik de .iso gebrand met Schijfhulpprogramma start , en de C ingedrukt hou, krijg ik een Cirkel met streep er door, OF start uiteindelijk op van de externe schijf waar OSX.6.8 opstaat…..

Mocht er iemand zijn in de buurt van Eindhoven met dezelfde Imac al ik zou ik het fijn vinden om bij hen/haat zowel ubuntu als XP op mijn externe WD te zetten….

Ik hoop dat iemand het verlossende antwoord heeft…..na 2 dagen proberen schenk ik nu een mooie rooie in…..: )

Groetjes Kim, Alias Mrdavidoff……………

Bijdrager

…..

Bijdrager
    Nikita

Heb je al geprobeerd om op te starten met ALT ingedrukt? Dan kan je namelijk kiezen uit de beschikbare opstartschijven. Misschien biedt dat nog uitkomst.

Bijdrager
    prenkema
    Bijdrager
    mrdavidoff

nikita lees regel 12 nog eens….:) en ik zal het proberen met een usb stick…..

blijft de vraag …..Waarom kan ik Wel de originele dvd opstarten, maar geen ubuntu of windows ….

Als ik met de Alt opstart verschijnt deze niet naast de andere bootable devices…….en start gewoon op
    van de geselekteerde opstartschijf….

Bijdrager
    MacAanZee

ff BREAK….

Als ik over Ubuntu lees, moet ik altijd aan Oboema denken, van Jiskefet….kan er niks aan doen….:grin:

Bijdrager
    mrdavidoff

heb net de iso geconverteerd naar img en op de ub stick gezet…..opgestart met ALT…..geen stick te zien……wordt er moedeloos van……toch maar weer een mooie rode vandaag…:)

macaanzee op het werk….he man wat is er met jou de hele dag aan de hand…. ben aan oboema aan het denken….ik zie het voor me.hahahhahaha

Bijdrager
    mrdavidoff

we komen steeds verder bij de oplossing…..http://refit.sourceforge.net/ zou de oplossing moeten zijn….
    inmiddels geinstalleerd…so far…so good….nu nog doorgronden hoe het met het filesysteem precies werkt en dan zijn we weer iets verder….als het allemaal lukt, en dat zal, zal ik hier mijn bevindingen schrijven…zodat anderen makkelijker ubuntu kunnen installeren….nu is /dev/sda 1,2,3 ext3, ext4 nog moeilijk maar over een paar dagen zal het een pees of keek zijn….:)
    maar wel interessant allemaal…..keep on going……

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.