4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Hidden

Ubuntu dual boot

Hoi
    Ik vroeg me af of ik op mijn macbook pro
    Met mac os x en Windows 8 nog ubuntu op kan zetten ik heb veel dingen geprobeerd maar tevergeefs, wanneer ubuntu is geïnstalleerd
    Herkent mijn laptop hem niet als een boodebel hdd waardoor ik er maar niet in kom. Hoe zorg ik er voor dat mijn laptop de partision ziet en in kan booten.
    Sorry voor mijn slechte spelling ^.^

Aflast heel erg bedankt jullie zijn top

Bijdrager
    Ir.Bob

Je bedoelt een triple (=3) boot: OS X, Linux en Windows.

Dat kan, meer informatie hier

Bijdrager
    Vincentbosch

Heb het recent nog gedaan op mijn MBPr. Ubuntu 13.04 daily build heeft extra mogelijkheden voor installatie op macs. Er wordt je de mogelijkheid voorgeschoteld door Ubuntu om het naast Windows en OSX te installeren, die kun je gewoon selecteren en everything is taken care of. Anders in Schijfhulpprogramma bij Partitie’s op het plusje drukken, de grootte bepalen en dan toepassen. Dan tijdens Ubuntu installeren die selecteren en geen Swap partitie aanmaken. Dit heb ik tenminste gedaan.
    Meestal wordt aangeraden om rEFIt of rEFInd te installeren, maar dit heb ik niet gedaan, omdat bij het booten met Alt je gewoon die HDD kan selecteren. Zorg er wel voor dat je zodra je in Ubuntu bent grub EFI installeert en alle (vooral die van NVidia) drivers goed hebt. Er zijn zat tuts te vinden op internet!

Bijdrager
    ruben

Boven me, thanks. Ik wist dat het wel mogelijk zou zijn maar dit scheelt me ook weer een mogelijke faalpoging als ik het ooit van plan ben

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.