30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    Max08

U heeft de computer uitgezet vanwege een probleem???? (ik niet!!!)

Sinds enkele dagen krijg ik tijdens het opstarten de melding:

U heeft de computer uitgezet vanwege een probleem
    Druk op open als u de programma\’s wilt openen die ten tijde van dit probleem geopend waren.

Ik heb de computer niet uitgezet vanwege een probleem.
    Mac draait ook prima al vind ik hem wel wat traag de laatste tijd.
    Ik sluit het gewoon af en gaat dan ook zoals het hoort, geen problemen of andere dingen die niet goed komen.
    Er staan dan ook geen meer programma\’s open.
    Maar bij elke keer dat ik het opstart dan geeft het deze melding.

Eigenlijk wil ik de imac wel opnieuw installeren, maar hoe bewaar ik mijn email, foto\’s dan op een andere schijf om het weer terug te plaatsen.
    Ik gebruikt ook T.M. maar wil deze niet tijdens nieuwe installatie terugplaatsen want dan kan het probleem blijven volgens mij.

Wie heeft de sleutel tot de oplossing?

Mvg. Marcel

Bijdrager
    IGBA

Blijkbaar crasht die Mac tijdens het uitzetten. Kijk eens met het hulpprogramma Console of er panic-rapporten zijn weggeschreven.

Bijdrager
    Max08

20-01-13 09:04:11,305 com.apple.launchd.peruser.501[123]: (com.apple.afpstat-qfa[195]) Job failed to exec(3) for weird reason: 2
    20-01-13 09:04:17,843 com.apple.dock.extra[218]: iPhotoDockTilePlugin: Unable to get dock badge information: connection timeout: did not receive reply
    20-01-13 09:06:01,810 com.apple.security.pboxd[267]: _NXTermWindow: error releasing window (1000)
    20-01-13 10:16:01,050 com.apple.launchd.peruser.501[121]: (com.apple.gamed) Ignored this key: UserName
    20-01-13 10:16:01,050 com.apple.launchd.peruser.501[121]: (com.apple.gamed) Ignored this key: GroupName
    20-01-13 10:16:01,051 com.apple.launchd.peruser.501[121]: (com.apple.ReportCrash) Falling back to default Mach exception handler. Could not find: com.apple.ReportCrash.Self
    20-01-13 10:16:01,054 loginwindow[41]: Connection with distnoted server was invalidated
    20-01-13 10:16:01,060 distnoted[134]: # distnote server agent absolute time: 33.587863729 civil time: Sun Jan 20 10:16:01 2013 pid: 134 uid: 501 root: no
    20-01-13 10:16:05,485 talagent[148]: _LSSetApplicationInformationItem(kLSDefaultSessionID, asn, _kLSApplicationIsHiddenKey, hidden ? kCFBooleanTrue : kCFBooleanFalse, NULL) produced OSStatus -50 on line 623 in TCApplication.m
    20-01-13 10:16:05,485 talagent[148]: _LSSetApplicationInformationItem(kLSDefaultSessionID, asn, TAL_kLSIsProxiedForTALKey, kCFBooleanTrue, NULL) produced OSStatus -50 on line 626 in TCApplication.m
    20-01-13 10:16:05,547 com.apple.launchd.peruser.501[121]: (com.apple.afpstat-qfa[178]) Job failed to exec(3). Setting up event to tell us when to try again: 2: No such file or directory
    20-01-13 10:16:05,547 com.apple.launchd.peruser.501[121]: (com.apple.afpstat-qfa[178]) Job failed to exec(3) for weird reason: 2
    20-01-13 10:16:16,075 Mail[208]: Using V2 Layout
    20-01-13 10:16:29,014 Mail[208]: *** -[IADomainCache init]: IA domains cache is out of date.
    20-01-13 10:16:29,354 SyncServer[226]: Warning: ISDLog() couldn’t open the log file /Users/MBE/Library/Logs/Sync/syncservices.log: returned errno 2, “No such file or directory”
    20-01-13 10:16:29,354 SyncServer[226]: [0x7ff41940be00] |Logging|Info| Sync Services Version 713
    20-01-13 10:16:29,355 SyncServer[226]: [0x7ff41940be00] |Logging|Info| Logging initialized, engine version 713 : log level 3
    20-01-13 10:16:39,869 Mail[208]: Couldn’t contact spell checker for Multilingual

Abracadabra voor mij.
    Wordt jij er wijs uit IGBA?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Voer eens een safe-boot uit. Dit kan vage problemen oplossen. Start daarna gelijk normaal op.
    Als een Mac traag aanvoelt kan het herstellen van de bevoegdheden (via schijfhulpprogramma) wel eens helpen.

Bijdrager
    Max08

Safe-Boot en herstellen bevoegdheden geen succes.
    Melding blijft iedere keer tijdens opstarten.

Bijdrager
    IGBA
    Max08 op 20 januari 2013

Abracadabra voor mij.
    Wordt jij er wijs uit IGBA?

Sorry voor de late reactie, maar dit forum werkt nou niet bepaald lekker meer.:(

In dat stukje log kan ik weinig bijzonders ontdekken. Wat interessant zou zijn is een crashlog of paniclog. Die zouden in Console onder Diagnostische rapporten gebruiker/systeem te vinden moeten zijn.

Bijdrager
    Max08

Heb een schone installatie gemaakt, alleen programma’s geïnstalleerd welke nodig zijn.
    Mail geëxporteerd en later geïmporteerd, net zoal safari instellingen.
    Mac fluit en knalt er weer over zoals het hoort.
    Zal toch ergens een crash ontstaan tijdens opstarten of afsluiten.

Toch bedankt voor het meedenken.

Gr. Marcel

Bijdrager
    IGBA

Als het zich opnieuw voordoet, zou je de harde schijf eens moeten checken.

Inactief
    Anoniem
    Max08 op 26 januari 2013

Heb een schone installatie gemaakt

Beetje zonde van je tijd, je kunt beter kijken wat er nu werkelijk aan de hand is. Een schone installatie klinkt leuk, maar als je daarna weer alles terugzet ben je weer terug bij af.

Heb je al eens een andere gebruiker aangemaakt?

Bijdrager
    Max08

Via schijfhulpprogramma?
    Reeds gedaan en bevoegdheden hersteld.

Inactief
    Anoniem

Ik bedoel een ander login account.

Bijdrager
    Max08

Schone installatie kan geen kwaad, ook een Mac loopt langzamerhand na gebruik vol.
    Heb het dan ook niet via TC teruggezet maar originele programma’s er opnieuw opgezet.
    Het risico met mail terugzetten was een bewuste keuze ivm belangrijke mail.
    Van alles geprobeerd, maar kon het probleem niet vinden, vandaar nw. installatie.
    HEB er dan ook geen spijt van.
    Lekker frisse machine weer om op te werken

Inactief
    Anoniem

Een schone installatie zit voornamelijk tussen de oren. Ik heb al jaren een Mac en nog nooit een schone installatie gedaan, en hij werkt nog steeds als een tierelier.

Maar goed, is je probleem nu opgelost, weet je wat er aan de hand was?

Bijdrager
    Max08

Ander loginaccount was geen succes

Bijdrager
    Max08

Nee, geen idee.
    Muziek staat op een externe hdd, alleen foto’ en mail teruggezet.
    In mountain lion zo gepiept.
    Schone instal helpt alleen als je het niet terugzet via migratie of TC.
    Ik vind het geen probleem om dit te doen.
    Waarschijnlijk is er ergens een bestand verwijderd of beschadigd waardoor dit probleem is ontstaan.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

I.p.v. een schone installatie was het waarschijnlijk voldoende geweest om een her-instal uit te voeren van het OS met behoud van je data.

Inactief
    Anoniem

Uit de log schijnen er wat problemen te zijn met de SyncServer. Misschien helpt dit : http://support.apple.com/kb/TS1627?viewlocale=nl_NL ?

Bijdrager
    Max08

Herinstal gedaan, maar probleem bleef aanwezig.

Bijdrager
    Max08

Wat doet syncserver precies, verwijderen zou niet mogen.
    Wat is de volgende stap bij dit probleem.
    Schijfcontrole en bevoegdheden herstel gedaan.
    Wel wat problemen gevonden maar bij herstellen geen beter resultaat van het probleem.

Inactief
    Anoniem

Welke problemen waren er bij de schijfcontrole?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Max08 op 29 januari 2013

Wat doet syncserver precies, verwijderen zou niet mogen.

De ‘syncserver’ plaatst belangrijke data in een map genaamd “syncservices” m.b.t. het syncen van iCal, adresbook etc. Die map is taboe, daar mag je niets in veranderen!

Nu zei je dat je een clean instal had uitgevoerd, maar het probleem is terug gekeerd?
    Heb je dan iets anders terug gezet naast de standaard programma’s? Want het lijkt er op dat een proces voor corruptie zorgt.

Bijdrager
    Max08

Schijfcontrole geeft aan dat nummers verandert moeten worden.
    Dat doet hij dan ook.
    Na nw installatie is alles over en loopt weer snel en perfect.
    Alleen mail en safari voorkeuren geïmporteerd.
    De rest opnieuw vanaf originele dvd’s geïnstalleerd.
    Is klein avondje werk maar jeetje wat loopt het weer lekker.

Inactief
    Anoniem

Dat zei je een paar dagen geleden ook, en toen had je opeens weer problemen.8-)

Gebaseerd op de fouten die Schijfcontrole aangeeft zou het zomaar kunnen dat je HD defect aan het raken is. Zorg in ieder geval voor goede backups.

Bijdrager
    Max08

Bedankt voor het goede advies, altijd 2 backups van mijn systeem. Mijn vrouw doet aan digitale fotografie, moeilijk uitleggen waar de 35.000 foto’s gebleven zijn in iPhoto.

Gr. Marcel

Bijdrager
    Beech

Met interesse gelezen, maar blijf met één vraag zitten: is het probleem er nog ? Of weer ?
    Om welke Mac gaat het ?

Inactief
    Anoniem

Als er 35000 foto’s zoek zijn, lijkt het me dat er nog steeds een probleem is:-P

Bijdrager
    Max08

Na schone instal. is het probleem over.
    Het gaat over een iMac 2.7ghz i5. OS X 10.8.2
    Als ik jet goed lees dan is de indruk ontstaan dat het na een clean install opnieuw is opgetreden, dit is echter niet het geval.
    De clean install heeft alles opgelost, het probleem deed zich uitsluitend voor voor de nw installatie.

Bijdrager
    Beech

Dat is duidelijk, bedankt.
    En die valt niet onder de terugroepactie ?
    Waarschijnlijk werd ik door koen in verwarring gebracht. Nu nog trouwens, zal nog een keer goed lezen, blijkbaar maakt hij zich zorgen over de foto’s.

Bijdrager
    Max08

Ik ook als ze weg zijn, enkele reis Timboektoe.
    Ik heb een mooie vrouw, maar boos worden dat ze kan.

Gr. Marcel

Inactief
    Anoniem
    Beech op 30 januari 2013

Waarschijnlijk werd ik door koen in verwarring gebracht. Nu nog trouwens, zal nog een keer goed lezen, blijkbaar maakt hij zich zorgen over de foto’s.

Eerst lees ik dat er een clean install is gedaan, en alles goed werkt. Dan een dag of zo later staat er:

Herinstal gedaan, maar probleem bleef aanwezig.

Daaruit maak ik op dat het probleem weer terug is. Misschien mag @Max08 maar een paar minuten per dag op OMT van zijn vrouw, en moet alles in korte, compacte, maar incomplete zinnetjes.8-)

En over die foto’s maak ik me echt geen zorgen over hoor…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.