6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    iMC

.tz bestand openen

Kan ik op mijn iMac (met SL) een .tz bestand openen. Dat is een vraag van mijn schoonbroer die voor ons iets heeft opgenomen van de tv.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

.tz associeer ik met ge-gzipte tarballs, maar het lijkt me wat onwaarschijnlijk dat je een videobestand krijgt dat daarmee ingepakt is (of werkt degene die het gemaakt heeft met Linux?).

Open eens een terminalvenster en typ daarin:

file

met een spatie erachter. Sleep het .tz-bestand op het terminalvenster zodat de naam ervan achter file kom te staan, en druk dan op de Return-toets. Wat komt er in de terminal te staan nadat je dit doet?

Bijdrager
    iMC

Nee,hij heeft een computer met Windows. Maar ik denk niet dat hij het bestand met zijn computer heeft opgenomen. Ik heb zelf niet met hem gesproken, ik weet dus niet hoe hij het heeft opgenomen. Ik weet wel dat hij een Humax en een mediatank heeft. Je ziet wel, ik ben een leek wat die dingen betreft. Wij kijken nog naar een tv met beeldbuis met een dvd speler :slant:

Ik heb het bestand nog niet ontvangen, ik kan dus niets uitproberen. In ieder geval bedankt voor je hulp. Ik vind er niet zo veel over op Google.

Bijdrager
    stavos
    Bijdrager
    tarun

Probeer het eens met VLC.

Bijdrager
    iMC

Iedereen bedankt! Ook Stavos trouwens! :sarcastic:

Mijn schoonbroer kan het bestand ook in .ts leveren.

Daar heb ik ondertussen het een en ander over gevonden op dit forum. Ook over VLC.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.