10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Nelis Infra

'typemachine' effect, Photoshop

Mogguh!

Ik zit even te kijken op ons aller bekende Sushi & Robots site, en ik vraag me af hoe ze dat zogenaamde typemachine effect hebben gedaan. Ofwel, je ziet dat de letters als het ware in de achtergrond gedrukt zijn, ze zijn als het ware verankerd in het papier op de achtergrond. Enig idee hoe ze dit doen?

Bijdrager
    Nelis Infra

En dit is nog zo’n voorbeeld: Crush + Lovely.

Bijdrager
    Nelis Infra

Of is het een heel kleine witte schaduw, onder de letters? Of een outer glow? Hee…. even proberen:)

*koffie begint te werken*

Bijdrager
    nookie

Een subtiele dropshadow lijkt me.

Bijdrager
    Gates

Dat is gewoon een slagschaduw: hoek van 90 graden, op 1px afstand, 0px groot. Je kan het evt. versterken door een verloop/gradient in te stellen en de bovenkant dan ietsje donkerder te maken.

Maar je geeft tekst van websites als voorbeeld… en je vraagt dus hoe je dit in Ps doet? Ik hoop niet dat je al je tekst van een website als een afbeelding gaat invoegen.

Bijdrager
    Nelis Infra

Nee joh natuurlijk niet, het viel me op dat dat effect een heel rustige leeservaring geeft, dus ik wou dat ook eens proberen. Maar inderdaad, je kan met een shadowtje heel veel bewerkstelligen!

Bijdrager
    rdesign

Je kan het doen door dezelfde tekst onder je bestaande – zwarte – tekst te plaatsen, en hier de transperancy op 30% te zetten. En dan natuurlijk 1px onder je tekst. Ik had het ook even op mijn eigen oude website, alleen was het op een aantal beeldschermen niet lekker lezen. Nu bezig met een flinke update van mijn site, waar ik het effect zeker weer toe ga passen, zoals op de ‘Back Soon’ pagina al wel wat te zien is…:lol:

Bijdrager
    Nelis Infra

Hee, da’s ook een goeie optie! Even proberen:) Tnx!

Bijdrager
    boerke

Embossing effect:

3 exemplaren van je tekst maken.
    1 (onder)laag lichter gekleurd / 1 tot 2 pixels naar bv linksboven schuiven
    1 (onder)laag donkerder gekleurd / 1 tot 2 pixels naar bv rechtsonder schuiven (tegengesteld aan laag 1)
    1 (boven)laag zelfde kleur als de achtergrond.

de achtergrond kan dus nooit wit zijn!

Bijdrager
    JTD

Of gewoon bij laagstijl in Ps je ding doen:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.