8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Eabele

type hulpmiddelen

beste mede apple fans,

Zou iemand mij kunnen helpen met een vraagstuk waar ik niet goed uitkom?

ik ben apple gebruiker en heb geen handfunctie. ik type tekst met behulp van schermtoetsenbord dat standaard aanwezig is en om de toetsen aan te tikken gebruik ik een wacom tekentableau als invoerbron. met een mondstokje type ik op het tekentableau. Nu zag ik bij vrienden dat er systemen bestaan zodat je met je ogen kunt typen maar dat uiteraard voor windows. ook zijn er systemen zodat je met een soort laserpen teksten kunt typen maar ook dat is er alleen voor Windows.

onder de volgende url staat een link naar headmouse headmouse dit is weliswaar voor apple maar er moet toch wel meer zijn lijkt mij.

Nu is mijn vraag of er misschien mensen zijn die weten of er ook meerdere typehulpmiddelen zijn voor mensen met eenn beperking die alleen gezichtsfunctie’s hebben.

Inactief
    Anoniem

Ben je bekend met AssistiveWare? Ik weet echter niet of die ook werken voor jouw handicap.

Bijdrager
    Blieper

Je kunt een ergotherapeut inschakelen via erkende klinieken en die weten hier vaak een hele goede oplossing voor.
    Maar is je vraag dan specifiek voor Apple?

Bijdrager
    Eabele

In principe heb ik alleen apple en ik heb slechte ervaringen met windows.

Bijdrager
    The Jesus

Wellicht wat simpel gedacht; maar via spraak tekst in voeren? Via Siri in MacOS?

Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar tekstsuggesties zoals op een iPad lijken me ook erg handig.
    Ik denk dat goede software belangrijker is.
    Een lichtgevoelige matrix met woorden en suggesties lijkt me het probleem niet.

Bijdrager
    Eabele

Het probleem is wat groter dan in eerste instantie “zichtbaar” is zeg maar. Ik moet namelijk binnenkort een ingreep ondergaan aan mijn luchtpijp en het is nog niet duidelijk of ik daarna weer goed kan spreken. Spraaksoftware is dan feitelijk geen optie. Voor windws is er een soort extern toetsenbord dat middel een laserlampje word aangestuurd maar ikzelf vond dat erg lastig. Nu heb ik op mijn ipad en Iphone ontdekekt dat je bij instellingen schakelbediening kunt instellen en daaraan de ingebouwde camera kunt koppelen om op deze manier met gezichtsherkening te unnen werken. Ik heb nog niet gevonden of dat dit ook met osx kan. Heeft iemand nog een briljant idee? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat Apple daar niet over na heeft gedacht.

Bijdrager
    Bas_H_Design

Beste Eabele,

ik zit gek genoeg vrijwel in hetzelfde schuitje als jij. Ook ik heb geen, of in iedergeval sterk verminderde, handfunctie, typ ook met een stokje in m’n mond, heb ook gebruikgemaakt van een headmouse en Wacom tablet met schermtoetsenbord en heb ook luchtpijp problemen.

Mag ik je een prive bericht sturen want ik denk dat ik je wel kan helpen met het een en ander omdat wij ongeveer ‘dezelfde weg bewandelen’.

Gr

Bijdrager
    Eabele

Ja, uiteraard mag dat..

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.