7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    mikekiwi

Type HD in Lacie Externe Mac MIni-Schijf

Ik heb zo’n Lacie harde schijf die zo mooi past onder mijn Mac Mini; deze schijf is 250GB groot en loopt redelijk vol. Heeft iemand wat informatie over wat voor schijf hier precies inzit (IDE/SATA?) en of ik ‘gewoon’ een 500gb schijf kan kopen en die erin steken?
    Alternatief is om nog zo’n 250GB schijf te kopen, maar dan wordt mijn mini steeds minder mini…;)

Bijdrager
    Gadget

Een lacie behuizing open peuteren zonder beschadigingen is meestal een uitdaging
    Kijk in je system profiler in de sectie USB of Firewire welke schijf er vermeld wordt, google op de model code en je vind de specs.

Bijdrager
    mikekiwi
    ”Gadget”

Een lacie behuizing open peuteren zonder beschadigingen is meestal een uitdaging
    Kijk in je system profiler in de sectie USB of Firewire welke schijf er vermeld wordt, google op de model code en je vind de specs.

Je eerste zinnetje is dan ook gelijk de reden dat ik het hier vraag…

Helaas kan ik uit het systeemprofiel weinig nuttigs halen:

Bijdrager
    2xdutch

In mijn 500 GB model zit een gewone IDE 500 GB 3,5 inch schijf. Openmaken was niet zo moeilijk. Ik denk dat je elke 3.5 inch IDE schijf kunt installeren, hooguit zul je koelingproblemen kunnen krijgen. De 250 Gb had geen ventilator dacht ik, mijn 500GB wel. Een ongelofelijk lawaaig klein rotkrengetje. Daarom moest de kast ook open, om die fan los te zetten :P

Het is een risico, maar tot nu toe leeft ‘ie nog steeds.

Bijdrager
    mikekiwi

Excusez het late antwoord, maar bedankt voor de info; die van mij heeft wel een roostertje aan de achterkant maar ws. inderdaad geen fan. Denk dat ik maar een leuke 500GB schijf op de kop ga tikken en het gewoon ga proberen.

Zijn er schijven die beter tegen wat warmte kunnen dan andere? Zodat ik het gemis van een fan wat voor kan zijn?

Alternatief is een andere externe schijf dan de macmini-onderzetter dan Lacie; de Lacie maakt echter niet al te veel lawaai en dat is wel fijn; nog stiller zou beter zijn… De schijf doet dienst als muziekbewaarder voor iTunes, zo jammer als je tijdens wat lekker rustige muziek een constante ratel of gier van de schijf er tussendoor hoort…

Bijdrager
    2xdutch

Of de ene schijf gevoeliger is als de andere weet ik niet. Mocht je een andere overwegen, de Western Digital My Book schijven zijn erg stil, ik ben er erg tevreden over.

Bijdrager
    mikekiwi

dank voor de tip; zitten in die Mybooks ventilatoren? Kan een 500Gb World Edition overnemen voor een mooie prijs, hoor je de schijf wel gewoon werken als die wordt aangesproken of is hij echt fluisterstil?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.