8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Mr Cr00b

Typ bug in Apple‘s mail. [OPGELOST]

Beste OMT-ers.

Ik heb een probleem in Mail.

Als ik een zin typ, willekeurig, en verbeter achteraf de zinsbouw of verwijder een spelfout. Dan vult de cursor automatisch eigen letters in of als ik backspace gebruik gebeurd er niks, (alsof ik de pijltoets naar links gebruik) en verwijderd elders in de zin ineens letters.

Ik heb geen idee wat er gebeurd en het lijkt een nogal uniek probleem gezien de google hits.

ik draai 10.9.2 en de mail versie is 7.2.

Wie o wie?!

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Heb je je mailbox(en) als eens herbouwd? Je vindt die optie in het menu Mailbox > Opnieuw Opbouwen.

Bijdrager
    Frank Visser

@waffle,

Werkt dat ook voor de koppeling van mailtjes aan elkaar?
    Sinds 2 weken plakt de mail app van apple allerlei mailtjes aan elkaar waar toevallig een zelfde woord in het onderwerp zit.
    Zo plakt die een mailtje van eergisteren, aan een mailtje van maart 2013! En de korte info zodat je kan zien om welk emailtje het gaat pakt die de oudste.
    Lastig zo mailtjes terugvinden, maar het gebeurt niet bij alles. Maar af en toe nu. Wel erg vervelend want lijkt zo mailtjes kwijt te zijn die opeens in het ‘archief’ zijn verdwenen..

Bijdrager
    AppelJuice
    Frank op 08 mei 2014

Zo plakt die een mailtje van eergisteren, aan een mailtje van maart 2013! En de korte info zodat je kan zien om welk emailtje het gaat pakt die de oudste.

In de mail voorkeuren vind je een Tabje “weergave” > Toon Conversaties > Inclusief verwante berichten. Ik vermoed dat als je die setting uitzet je probleem hebt opgelost. Evt in combinatie met de setting “Plaats nieuwste bericht bovenaan”.

Bijdrager
    Frank Visser

@appeljuice

Thanks, ga het proberen ’t weekend.:)
    Vreemd dat het zomaar kan gebeuren, nog nooit in instellingen van me mail gezeten, wellicht een sneltoets of iets..

Bijdrager
    Mr Cr00b

@waffle,

Dat heb ik gedaan, maar had helaas geen effect vooralsnog. het vreemde is dat ik alles gewoon kan typen en pas als ik mijn cursor ergens midden in de zin zet het onherstelbaar fout gaat.

Ik moet nu mails in texteditor typen…

Bijdrager
    Mr Cr00b

Het probleem blijft zich voordoen. De cursor lijkt niet goed te functioneren in Mail. Sommige letters haalt ie niet weg, als ik mijn cursor in het midden van een sin zet haalt hij selecties niet weg en als je typt typt hij op een hele andere plek.

Iemand?, het is echt uiterst irritant.

Jop

Bijdrager
    Mr Cr00b

Probleem is opgelost. Het lag aan Helvetica. Wie zou dat zeggen… de perfecte letter. Heb de default Helvetica 12 vervangen voor arial 12 en probleem weg. Zat een fout in het laden van de letter, wellicht in combinatie met Suitcase. Maar dat staat niet vast.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.