10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    stevend

.txt file wordt geopend door verkeerd programma…

Hoi,

Telkens wanneer ik op een naam.txt klik dan word “word for osx” geopend in plaats van simpeltekst. Hoe kan ik dat veranderen??
    Nochtans staat in de extensie bestandsuitwisseling txt gekoppeld aan het programma simpeltekst.

mvg
    Steven

Bijdrager
    Lin

appeltje+i en dan openen met. Als je dat wilt, wijzig alles en klaar:lol:

Bijdrager
    stevend

wanneer ik dat doe krijg ik het info venster van dat bestand; toon algemene informatie, label, opmerkingen…

openen met zie ik nie staan??
    Ik werk met os9.2…

Bijdrager
    Lin

dit is toch een mac osx forum……

Bijdrager
    2manydjs
    ”Lin”

dit is toch een mac osx forum……

Ja maar dit is wel het “Classic” subonderwerp!

Gebeurt dit alleen bij één document? Of bij alle?
    Als het bij één is dan kan je met bijv. hulp van filebuddy de creater code veranderen.
    Als het altijd zo is…………. dan weet ik niet meer hoe dat moet..
    Sorrie OS 9 is alweer even geleden………

Bijdrager
    Lin

ik dus ook niet meer, het moet heel makkelijk zijn. heb ook geen 9 meer dus kan niet ff voor je checken. maar zat het niet ergens boven in als je in de finder zit???:?

PS. SORRIE

Bijdrager
    stevend

wanneer ik op de mac een txt aanmaak vormt dit geen probleem, als ik echter op een gemount volume van pc kijk krijgen alle txt files al het icoontje van word for osx… die bestanden zouden geopend moeten worden met simpletekst of word 98. Met filebuddy kan ik het bestand inderdaad “vermaken”, maar dan moet ik alle bestanden zo aanpassen…

Steven

Bijdrager
    bieg

.. mmm os9?

weet je er is zo’n programma filesharing of file exchange .. een van de 2. Daar kan je bepalen welk programma welke extentie opent. Hier kun je dan dus aangeven dat txt geopend moet worden door Word of door SimpleText.

Mail me ff als je dr niet uitkomt..

BIEG

Bijdrager
    verbeek.h

Volgens mij kan dat met het regelpaneel Bestandsuitwisseling.

Bijdrager
    Hemi

Misschien als tijdelijke oplossing, kan je een alias van Simpletekst op je bureaublad aanmaken en je te openen documentjes daarop slepen…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.