8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Uqrant online

twitter op mac

ik werk veel met Twitter; maar sinds kort heb ik een probleem: als ik een bericht tweet verschijnt een leeg dialoogvenster dus niet een aanzet naar artikel en ook niet de url verwijzend naar het bericht…wat kan ik doen?

Moderator
    Night

Iets meer info is handig, zoals: welke app gebruik je?

Bijdrager
    Uqrant online

Sorry, maar het is zoals eerst schreef; ik ga dus naar een krant open vervolgens een nieuwsbericht. Onderaan staan diverse icoontjes: o.a.facebook, linken en ook het Blauwe vogeltje van Twitter; dus om het bericht te tweeten moet je op het Blauwe vogeltje klikken, dan zie normaal de titel van het artillerie plus de url van het artikel en een verwijzing naar de krant die je bezoekt. Maar bij mij komt een leeg kader te voorschijn. Dan klik ik naast het vogeltje en verdwijnt het lege kader, daarna klik ik opnieuw op het vogeltje…En ik herhaal deze bewerking tot plots(na 10 à 15 maal) de tekst toch verschijnt. Ik heb dit al diverse keren gemeld aan de kranten die ik gebruik(met hun gemailde toelating), maar zij hebben geen oplossing.
    Mijn vraag is ligt het aan mijn Mac of…

Bijdrager
    McPim

Bij welke website van welke krant gebeurt dat (bijvoorbeeld)? Met welke browser? Al een andere browser geprobeerd? Welk OSX versie gebruik je?

Dat zijn bijvoorbeeld zaken die wel handig zijn om te weten om erachter te komen waar het aan ligt..

Bijdrager
    Uqrant online

De kranten: Het Laatste Nieuws – Het Nieuwsblad – De Morgen – Het Belang van Limburg.
    Mijn OSX versie: Sierra
    Ja Chrome, welke browser zou jij voorstellen?

Bijdrager
    McPim
    uqrant op 07 januari 2017

Ja Chrome, welke browser zou jij voorstellen?

Ehh, Safari :wink: maar die heb je uiteraard geprobeerd dus je hebt bij beide hetzelfde probleem.

Dank voor de aanvulling, in ieder geval werkt het hier prima, met Chrome én Safari, bij meerdere genoemde kranten. Ik denk niet dat het probleem bij de kranten ligt. Wat gebeurt er als je op zo’n Twitter link ‘rechts-klikt’ (of CTRL-klik), en je kiest in het uitklapmenu ‘Open link in nieuw venster’? Krijg je dan wel een nieuw venster mét inhoud?

Bijdrager
    Uqrant online

Perfect, dat werkt. Dank u McPim, knap werk van One More Thing !

Bijdrager
    McPim

Fijn! Het blijft vreemd dat een pop-up leeg blijft (adblocker o.i.d wellicht?) maar dat vergt verder onderzoek.. Als dit werkt voor je is het opgelost!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.