19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Uqrant online

twitter

Ik heb opnieuw hetzelfde probleem met Twitter. Als ik een nieuwsbericht tweet opent er een leeg kader in de plaats van een kader met de titel van het artikel en een link die verwijst naar het betreffende artikel. Ik heb Chrome(voor Mac gedownload, want ik bezit een Mac) en ’t is terug hetzelfde probleem en dat bij alle kranten; dus denk ik dat het ligt aan mijn computer…? Wie helpt me a.u.b.?

Bijdrager
    McPim
    Bijdrager
    Uqrant online

Ik begrijp het ook niet meer…’t is jammer. ’t Ligt zeker aan mijn mac?

Bijdrager
    McPim

Het ligt niet aan de krantenwebsites in ieder geval :wink: Kun je beschrijven wat er gebeurt als je nu ‘open link in nieuw venster’ klikt? Krijg je een leeg browser-window? Wat staat er dan in de adres regel bovenin? Werkt ‘open link in nieuw venster’ ook niet meer in Safari?

Bijdrager
    Uqrant online

dan verschijnt: Safari kan dit venster niet openen… ik begrijp er niets van.

Bijdrager
    Uqrant online

Het eigenaardige is dat het soms vlotjes werkt als ik een bericht tweet en soms niet de meeste problemen komen voor bij De Standaard online

Bijdrager
    McPim

Dat is vreemd inderdaad.. Gebruik je software als add-blockers, anti-virus, MacClean of dat soort dingen? Nooit problemen met andere websites openen?

Bijdrager
    Uqrant online

ik hoef geen extra-antivirus te installeren want het zit standaard op een Mac. MacClean heb ik ook niet. Sorry, maar die add-blokkers welke zijn ze en worden deze automatisch op je computer geplaatst?

Bijdrager
    Uqrant online

Sorry McPim, ik ben een 65-jarige…

Bijdrager
    McPim

Geeft niet hoor, we komen er wel achter hier (meestal :wink: ) Ik bedoelde mijn vraag als: dat soort programma’s zouden het probleem kunnen veroorzaken, dus prima dat je dat allemaal niet gebruikt, daar ligt het dan ook niet aan. Geef het even de tijd, er komen vast meer suggesties.

Bijdrager
    koen

Heb je de Twitter app al eens geprobeerd?

Bijdrager
    Uqrant online

Nee Koen maar ik gebruik 50 twitterblogs op mijn nieuwssite: Uqrant online http://uqrant.be moet ik dan alle 50 adressen aanmelden?
    Nu heb ik één login: [mailadres verwijderd door moderator ivm mogelijke spambots] gebruik; maar ‘k heb er nog 49.

Bijdrager
    koen

Ik ben bang dat ik nu even niet meer snap wat het probleem is.

Bijdrager
    McPim

Het eigenlijke probleem staat in zijn eerdere post, zie de link in mijn eerste reactie in dit draadje: een leeg window bij klikken op een Twitter-button op diverse kranten websites. Rechts klikken en ‘open in nieuw window’ bleek wel te werken en een oplossing, maar dit werkt nu ook niet meer (Chrome én Safari).

Bijdrager
    koen

Ok, maar er staat ook:

Als ik een nieuwsbericht tweet opent er een leeg kader in de plaats van een kader met de titel van het artikel

Dus is TS nu zelf aan het tweeten? Vandaar mijn vraag over de twitter app.

Bijdrager
    McPim

Ja, hij wil een nieuwsbericht met ẻén klik op z’n Twitter plaatsen door ’n social media button onder of boven een artikel te klikken. Dan krijg je een nieuw window (probeer hier bijvoorbeeld) met je Twitter link/login en dat window is dus leeg bij TS. Zo begrijp ik het althans.

Bijdrager
    koen

Het blijft vaag (voor mij), ook die website die hierboven is genoemd, ik zie daar helemaal niets, althans op mijn iPhone.

Bijdrager
    Uqrant online

Het eigenaardige is dat het de enekeer heel vlotjes gaat en dat de andere keer wel 15 à 20 keer moet klikken op het blauwe vogeltje, ik denk (maar wie ben ik) dat toch mijn computer zal moeten binnen brengen bij mijn mac(winkel)technieker Carl. Ik ben heel blij met jullie tussenkomsten, het doet dat jullie een 65-plusser willen bijstaan!

Bijdrager
    McPim

Het ging om Safari / Chrome op een destop koen. Lastig op afstand te beoordelen ‘uqrant online’. Ik denk dat het niets ernstigs is als je verder nergens last van hebt op je Mac, maar wel vervelend als je dit vaak gebruikt. Ik heb het hier nog een paar keer geprobeerd, elke keer zonder probleem.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.