23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Bijdrager
    mslangen777

Twijfel over iPhone 7 zonder headphone aansluiting

Beste mensen,

Graag zou ik naar de iPhone 7 overstappen, maar een ding houdt mij op dit moment tegen.
    Als ik een lange vliegreis of treinreis maak, is mijn iPhone mijn beste vriend. Ik luister dan graag naar muziek, maar kijk ook graag video of ik speel er games op. Ik maak dan gebruik van mijn Bose Noise Canceling headphones die ik aansluit op de headphone aansluiting. Als ik overstap op de iPhone 7 is er geen headphone aansluiting. Apple heeft er echter voor gezorgd dat ik hem nog steeds kan aansluiten via een verloopstekker op de lightning port. Prima oplossing zou je zeggen. Niet dus als ik de batterij van mijn iPhone ook wil kunnen opladen tijdens het gebruik. In vliegtuigen is dat vaak mogelijk via een usb poort. Maar er zit maar een lightning poort op mijn iPhone, dus als ik wil laden, dan kan ik mijn hoofdtelefoon niet gebruiken. En laden is eigenlijk wel noodzakelijk, anders is het ding behoorlijk leeg na een vlucht van 9 uur.

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Zijn er accessoires in aantocht die functioneren als splitter zodat je de headphone kan aansluiten, maar ook kan laden? Zo niet, dan weet ik op dit moment nog niet wat ik ga doen. Ik zou het kunnen oplossen door nieuwe een nieuwe Bose Noise Canceling hoofdtelefoon te kopen met bluetooth ondersteuning, maar dat is ook niet goedkoop en die ik nu heb doet het nog prima.

Groeten, Marcel.

Bijdrager
    Bremsy

Bijdrager
    Niels

Gewoon de iPhone dock kopen, dan kun je je iPhone opladen en je 3.5mm aansluiten op het dock. Ik geeft toe, niet de meest mobiele oplossing, maar je zit zoals je zegt toch in het vliegtuig en 45 euro voor een dock is een stuk minder dan de prijs van een nieuwe headset.

Ik denk dat er trouwens ook wel third party oplossingen zullen komen, maar hoe lang dat duurt weet ik niet.

Bijdrager
    timojansen

Bose heeft ook een draadloze noise canceling koptelefoon, dat zou misschien ook een optie kunnen zijn

Bijdrager
    Shyos

Wat een gezeur toch allemaal! Ja we zitten echt regelmatig meer dan 6 uur in het vliegtuig of trein en hebben dan geen geld om een fantsoenlijke nieuwe draadloze headset aan te schaffen. Maar wel de iPhone 7 natuurlijk. ?

Bijdrager
    Shmoo

Precies.. Met je schoonmoeder 6 uur in een vliegtuig is een drama en probleem. Dit is gewoon een extreem luxe probleem waar heel veel mensen van zouden willen dat ze dit probleem hadden! Als je hier over kunt klagen weet je pas hoe goed je het hebt.

Bijdrager
    Needler

Hij zeurt toch niet? Hij vraagt wat de mogelijke oplossingen zijn. Meer dan eerlijk.

Bijdrager
    Betatester

Bijdrager
    Spinozo

Als je 9 uur achter elkaar muziek luistert verlies je 9% op de plus en 15% op gewone 7. Wat is nu precies je probleem?

Bijdrager
    Domtoren

Die Bose koptelefoon is echt geweldig, vooral in het vliegtuig. Als ik jou was kocht ik zo’n Belkin splitter. En te zijner tijd je volgende koptelefoon vanzelfsprekend draadloos.

Bijdrager
    Gerritsen

Snobistisch geneuzel van de bovenste plank dit.

Bijdrager
    koen

Ik neem altijd een kleurboek mee voor het geval dat. (y)

Moderator
    Pete.Z

Wat een rare reacties, er zijn heel veel mensen die veel vliegen voor werk, ik heb zelf jaren geleden voor een off-shore/bagger bedrijf de halve wereld overgevlogen, mijn zwager is CEO bij een Amerikaans bedrijf en vliegt twee keer per maand heen en weer, vriend van me repareert scheepsmotoren over de hele wereld, andere vriend bouwt BMX banen wereldwijd, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Zelf vlieg ik nog steeds een keer of zes per jaar, en ben benieuwd naar de oplossingen die er voor dit probleem gaan komen, want in de praktijk heb je na een lange vlucht zonder opladen gewoon een lege iPhone. Ja, er zijn ergere dingen, maar iets meer inlevingsvermogen en iets minder jaloezie maakt de wereld veel leuker, ook voor jezelf. Of je zegt gewoon niks.

Bijdrager
    McPim

Zo te zien zijn er al 3 oplossingen gegeven: een spltter, een iPhone dock, of een draadloze headset. En de rare reacties sla je toch gewoon over?

Bijdrager
    Shmoo

Jaloezie haha.. het enige waar ik jaloers op ben is dat bord met het rode Apple logo waar jij naast staat. Zo’n foto zou ik ook wel willen hebben.

Bijdrager
    McPim

@shmoo: Lol! Ik heb nog een foto waar ik ín het Apple gebouw sta…. Maar vind het een beetje te ver gaan om daar m’n profielfoto van te maken.

Moderator
    Pete.Z

Dat is een hele oude foto, ergens rond 2002 denk ik. Appeltje is nu blauw, en ja, daar sta ik ook naast op de foto.
    Eens een nerd……

Bijdrager
    bjorngra

Het opbergdoosje voor de oortjes is ook geschrapt zo te zien. Ze zitten nu in een kartonnetje. Zijn dat nu de kosten? Dat is echt triest.

Bijdrager
    McPim

Waar lees je dat?

Bijdrager
    Niels

Kun je zien in de unboxing video van Jonathan Morrison. Maar dat zal wel met de het lightning naar 3.5mm verloopje te maken hebben. Zowel verpakkingstechnisch als prijstechnisch (die 9 euro moet ergens vandaan komen).

Bijdrager
    Niels

Bijdrager
    bjorngra

Zo’n doosje kost nog geen euro in die oplages.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  bjorngra.

Bijdrager
    McPim

Mm, dat is wel een beetje cheapo ja (n) Zonde.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.