9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Breuf

Tweekonopsmuis met scrollballetje

Bij de aanschaf van mijn iMac zat een eenknopsmuis met een scrollballetje. Dat balletje bevalt me prrima. Nu wil ik een optische tweeknops muis aanschaffen maar wel graag met een scrollballetje en geen scrollwieltje. Bestaat er een optiesche tweeknopsmuis met scrollballetje?

Breuf

Gast
    Anoniem

Een Mighty Mouse misschien?

Bijdrager
    Lustigson
    Moderator
    Koen van Tongeren

Precies. Waarschijnlijk heb je het nog niet doorgehad, omdat je voor de rechtermuisknop functie alleen je vinger op het recther gedeelte van de muis moet zetten. Als je ook een vinger op het linker gedeelte laat rusten, doet de rechter muisknop het niet.:-)

Geblokkeerd
    Breuf

Slim toch die mensen van Apple. Ik ga het proberen.

bedankt

Breuf

Bijdrager
    jay.eye.em

DCakici, de muis die Breuf bedoeld, is de Mighty Mouse. Die zit namelijk standaard bij de Intel iMacs:wink: Breuf, bij Systeem Voorkeuren even instellen wat de “tasks” van je muisknoppen zijn [zie foto.]
    Succes!

Bijdrager
    error

jay.eye.em, ik neem aan dat DCakici dit wist en zijn verwijzing met een knipoog moet worden gelezen.

Ik vind dat balletje overigens uiterst kwetsbaar. Met regelmaat werkt een van de vier scollkanten niet meer – na wat schoonmaken (incl. video) en hard scollen is dit vaak te verhelpen… maar Apple heeft me al een vervanging gestuurd voor een deffect exemplaar. Zeer goed concept met een zwakke schakel.

De knijpknop aan de zijkant zit ergonomisch niet echt lekker… maar goed, de ontwerper wilde waarschijnlijk zijn ou de en vertrouwde eenknops-ontwerp handhaven.

Benieuwe naar Mighty Mouse 2 (ooit zal deze er komen).

Bijdrager
    Ispank

Dat scrollwieltje werkt juist uiterst precies en perfect bij mij. Vind die knoppen aan de zijkant ook niet lastig: alleen je moet ze wel redelijk hard indrukken vergeleken bij de primaire en secundarie muisknoppen.

Gast
    Anoniem
    ”error”

maar Apple heeft me al een vervanging gestuurd voor een deffect exemplaar.

Jah, is dat zo? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik had mijn muis in januari gehaald en sindsdien 2 keer in de week met alcohol zitten schoonmaken. Maar de laatste tijd begint hij steeds vaker vast te zitten… Hij is zelfs 2 keer in een een emmer met een sopje gevallen en wonder boven wonder blijft hij het doen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.