4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    yxs

Tweedehandswaarde Thunderbolt Display

Ik denk erover mijn Thunderbolt Display te koop te zetten vanwege het weinige gebruik sinds ik van de schoolbanken af ben.
    Wat is hiervoor een realistische vraagprijs? Scherm dateert uit 2012, is nog perfect in orde en heb het aankoopbewijs en originele doos nog.

Dank voor de hulp.

Bijdrager
    Shmoo

Tussen de 600 en 850 geven fans er voor als je lang genoeg kunt wachten en niet direct hoeft te verkopen.

Niet dat dit scherm dat ook echt waard is maar dat is wat mensen/fans er voor willen betalen. Mensen die geen fans zijn van Apple kopen gewoon voor 450,- een nieuw scherm uit 2015 dat op alle fronten (qua specs) een beter scherm is dan dit Thunderbolt scherm.

Ik had een paar weken geleden de gedachte om zo’n display te kopen maar zie er toch van af. Ik ga die bedragen niet betalen voor een scherm dat dateert uit 2011 als je alleen naar de specs kijkt. Dat Apple het voor elkaar krijgt om verouderde hardware zoveel jaar voor woekerprijzen ( 1150,- ) te verkopen wil niet zeggen dat deze dingen ook daadwerkelijk zoveel waard zijn.

Bijdrager
    yxs
    Shmoo op 05 augustus 2016

Tussen de 600 en 850 geven fans er voor als je lang genoeg kunt wachten en niet direct hoeft te verkopen.

Ik kan wel een tijdje wachten, het hoeft niet persé de deur uit…

Shmoo op 05 augustus 2016

Mensen die geen fans zijn van Apple kopen gewoon voor 450,- een nieuw scherm uit 2015 dat op alle fronten (qua specs) een beter scherm is dan dit Thunderbolt scherm.

Eventueel ook mijn plan, mocht blijken dat ik op termijn toch een extern scherm mis bij mijn MBpro uit 2011…

Bijdrager
    Shmoo

Let wel op dat je hem probeert te verkopen voor het iPhone event. Mocht Apple ons daar ineens verrassen met een splinternieuwe USB-C variant/generatie dat helemaal gericht is op de nieuwe generaties MacBooks dan zakt de waarde van dit display natuurlijk meteen naar 250,- a 350,- want de nieuwe displays zullen dan geen 1150,- meer gaan kosten maar ergens rond de 800,-, wat veel meer de standaard is.

Ik denk niet dat dit gaat gebeuren en dat Apple het hele display/Thunderbolt gebeuren gewoon afschrijft omdat ze zelf al aangeven, er zijn extreem veel goede displays op de markt voor hele scherpe prijzen. Daar kan Apple nooit aan meedoen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.