16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    heliasje

tweedehands macbook air

ik wilde graag advies over het aankopen van een tweedehands macbook air met volgende gegevens :MacBook Air 13″ met 256 Gb HD SSD perfecte staat
    type mid-2012
    1,8 GHz Intel Core i5
    4 GB 1600 MHz DDR3
    Intel HD Graphics 4000 1536 MB

deze staat te koop voor 500 euro, maar hij wil hem wegdoen voor 350 euro, is dit een goede prijs of is het verdacht ?

Bijdrager
    KarelWillem

Nu is dit altijd een beetje overvraagd: http://www.mac2sell.net/

Maar 1100 of 500/350 is een wel héél groot verschil.

Bijdrager
    pruus

Lees dit ook eens even: https://applecoach.nl/tweedehands-mac-kopen. En ga dan nog eens goede vragen stellen.
    Succes

Bijdrager
    meesje

500 euro vind ik al een verdachte vraagprijs, 350 euro helemaal. Ik zou het alleen doen als je de MBA zelf ophaalt. Ik zou ook van te voren naar het serienummer vragen en checken of deze als gestolen bekend staat.

Bijdrager
    heliasje

heb het serienummer gevraagd, en ga het persoonlijk ophalen om hem dan uitgebreidt te testen. wacht nog even op het serienummer omdat online even te checken

Bijdrager
    Vroegah

Die € 500,- is best wel een realistische vraagprijs, 350 dan weer niet.

Bijdrager
    pruus

Als hij ‘van een vrachtwagen is gevallen’ dan wordt het helemaal verdacht.

Bijdrager
    Hermanko

Niet doen,.. er zijn betrouwbare, zoals Macbizz en Leapp, zaken om een gebruikte  te kopen..

Bijdrager
    Shmoo

Mac mini 1.4GHz 4GB RAM uit 2014 gaan ook voor 300 – 400,- weg dus die prijs is niet zo heel slecht.

Je moet alleen rekening er mee houden dat je met die machine vooral Office werkzaamheden gaat doen en een beetje surfen. 4GB RAM is echt aan de krappe kant om serieus op te werken.

Bijdrager
    heliasje

heb de serienummer gecheckt en is niet gestolen, is bijna 5 jaar oud en de batterycyclus is 441

Bijdrager
    Brombeer

Het actuele model (met 8GB RAM) is momenteel her en der nieuw in de aanbieding. Kun je het prijsverschil echt niet op een of andere manier overbruggen?

Bijdrager
    Shmoo

Dat model heeft wel maar 128GB

Bijdrager
    heliasje

heeft de doos en alle accessoires nog, is volgens hem nog perfect in orde en nooit zwaar belast geweest, en dit voor 350 euro ?

Bijdrager
    Vroegah

heliasje: kopen, maar niet eerst geld overmaken. Het beste is een afspraak maken voor bezichtiging.
    Als het adres in noord-groningen of zuid-limburg is, heb je kans dat het een bedrieger is.
    Hoewel… de afstand belgies-limburg >> zuid-limburg is goed te doen toch?:-)
    Succes !

Bijdrager
    heliasje

als de koop doorgaat, ga ik hem persoonlijk afhalen en testen en dan cash betalen , is in Deurne Belgie

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Laat je het ons weten hoe het afloopt?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.