6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Pixies

Tweedehands Macbook Air

Voor mijn zoon ben ik op zoek naar een tweedehands Macbook Air 11,6. De Macbook moet dagelijks mee naar school en hij zal er vooral wat huis- tuin- en keukenwerk op gaan doen. Daarnaast bijvoorbeeld Minecraft spelen. Ik wil minimaal 4gb geheugen en een 128 gb ssd. Tot zover geen probleem. Maar m.b.t. processors en jaartallen zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik zie MBA’s uit 2011 die duurder zijn dan exemplaren uit 2013. Budget is zo’n 650 euro. Moet ik bepaalde processors of jaartallen links laten liggen? Is de processor belangrijker dan de leeftijd? Alvast bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    computer space

Koop een nieuwe Surface 3. Air is al 3 jaar over de datum door slechte scherm.
    http://tweakers.net/pricewatch/474446/microsoft-surface-3-wifi-4gb-ram-128gb-opslag-win-10-aluminium.html

Bijdrager
    Shmoo

Niks mis met het scherm voor een scholier! Gewoon een Air kopen als dat op de planning stond, personelijke voorkeuren die helemaal nergens op gebaseerd zijn heeft de TS niks aan.

Bijdrager
    iKweethetbeter

5 jaar oude Air 11,6″ wordt hier nog dagelijks gebruikt voor school! Gaat alleen niet mee in de schooltas…

Sleutelbeheerder
    Night

Alle prijzen hangen aan een combinatie van:
    1) processor type (Ivy Bridge, Haswell, Broadwell, Sky Lake)
    2) processor snelheid
    3) display formaat
    4) intern geheugen
    5) harddisk of SSD
    6) grafische performance (GPU)
    7) kwaliteit van de accu (cycles)
    8) de uiterlijke staat van de laptop
    9) de leeftijd (al wordt dat automatisch gereflecteerd in de punten hierboven)

En al deze punten zijn dan ook weer afhankelijk van de (toekomstige) gebruiker(s-eisen)

Leesvoer (inclusief de links):
    http://www.macworld.co.uk/feature/mac/apple-mac-i5-vs-i7-processor-which-cpu-turbo-boost-skylake-broadwell-buying-advice-3489917/

Bijdrager
    Pixies

Bedankt Night, daar heb ik wat aan!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.