18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    Johnyw

Waar vind ik een tweedehands Apple keyboard?

Goeie middag iedereen,

Weet iemand waar ik  een Apple extended toetsenbord kan kopen, al of niet draadloos…

Ik had er twee, maar geloof het of niet, die zijn alle twee stuk ?!

Nu werk ik met een Logitech , maar voor met name FCP is dat verre van ideaal.

ik kijk uit naar een reactie

mvg.

Johny

• Dit onderwerp is gewijzigd 5 maanden geleden door  Johnyw.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 5 maanden geleden door  Night. Reden: Vraagstelling gewijzigd i.v.m. huisreglement

Bijdrager
    StefanV

Ik kan het oude model met numeriek deel en draad nog nieuw krijgen,

als je interesse hebt moet je ff PB sturen…

Bijdrager
    Shmoo

Ik zag er gisteren eentje op Marktplaats voor 50,-

Probleem is dat ze niet meer worden gemaakt en de opvolger meteen 150,-  kost ipv 80,-  … dat doet de tweedehandsdagwaarde van zo’n bordje ook niet veel goeds.

Moderator
    Night

Er staan er nog genoeg (zowel nieuw als gebruikt, USB en draadloos) op eBay.

Let wel op dat er vier(!) gangbare types in omloop zijn:

• QWERTY (US en US international)
    • AZERTY (NL en BE)

Uiterlijk allemaal verschillend (let vooral op de vorm van de enter-toets). De AZERTY uitvoeringen spreken voor zich;-)

Let wel op, @johnyw: Het bij andere forumleden te koop vragen van artikelen is niet toegestaan op OMT
    (zie huisregels)

Bijdrager
    Brombeer

Negshop / iUsed, Mac Express, Macnetic, Leapp.

Zomaar wat winkelnamen die ook wel naar België zullen versturen.

Of die ook Azerty’s hebben is een ander verhaal…

Bijdrager
    Johnyw

Even terugkomen op Ebay….wat voor een kl…e spel is dat. Kijk eens wat ik ingevuld heb qua afstand, en kijk eens wat ik krijg

Bijdrager
    Shmoo

Wat klopt daar weer niet aan. Er is gewoon niemand in jouw buurt die een draadloos toetsenbord te koop heeft.

Jij moet zoeken naar Apple keyboard numeric of zoiets.

Of in het Belgisch…. Typemachine voor de computer met getallen.

Bijdrager
    Brombeer

Wat nu spel? je zoekt op 100km, op die afstand is er niets. Dan presenteert eBay een ruimere regio en meldt dat ook. Die eBay-computer denkt ook: beter zoekresultaten waar je niets aan hebt, dan helemaal geen resultaten. En ja, dan is er altijd wel een chinees die wat heeft.

Soms helpt het als je – al dan niet tijdelijk – een bepaalde verkoper blokkeert (maar dat zit inderdaad wat verstopt).

Moderator
    Night

Gratis verzending valt volgens eBay ook “binnen de regio”, maar 700 km?????

Bijdrager
    KarelWillem

Haha, joh. .;)

Die kan je ook gewoon bij Apple (en elke andere winkel) kopen ja.

https://goo.gl/qjYJCs

Bijdrager
    KarelWillem

Alternatief is natuurlijk zo’n mooie kopie.

Die zijn nog bijna beter dan die van Apple ook:

https://www.appelhoes.nl/Matias-Wired-Aluminium-US-Qwerty-toetsenbord-Zilver

Bijdrager
    Johnyw

@karelwillem hehe, das eens interessant, bedankt, ik bestel er daar eentje (of misschien wel twee, want die dingen gaan bij mij, onhandige kluns, niet echt lang mee…)

Bijdrager
    Hyrax

Je kan gewoon naar Apple gaan en hem laten ‘repareren’, hetgeen betekent dat ze hem omwisselen voor de serviceprijs. Geen idee wat dat is trouwens. Op dat model heb je 90 dagen garantie.

Bijdrager
    koen

Jij toch al eens eerder gedoe met je toetsenbord? Wat doe je daarmee, gebruik je ze als snijplank of zoiets? 😄

• Deze reactie is gewijzigd 5 maanden geleden door  koen.

Bijdrager
    KarelWillem

<p class=”cite”>Johnyw op 21 april 2018 om 13:13</p>
    @karelwillem hehe, das eens interessant, bedankt, ik bestel er daar eentje (of misschien wel twee, want die dingen gaan bij mij, onhandige kluns, niet echt lang mee…)

Je kunt nog een beetje rond kijken naar een wat voordeliger winkel.

Ik geef geen garantie over de betrouwbaarheid van de shops:
    http://www.onlinemacwinkel.nl/matias-bedraad-toetsenbord-met-numeriek-gedeelte.html

Bijdrager
    fixar

Let er op dat de link van Karel Willem gaat naar een QWERTY toetsenbord….Ik weet dat veel Vlamingen gewend zijn te werken met een AZERTY toetsenbord, dus dan zou je in dit geval wel voor verrassingen komen te staan.

Bijdrager
    Johnyw

Dat heb ik gemerkt hoor, maar ik ben gewend de twee min of meer door mekaar te gebruiken. Als photoshop gebruiker voor mijn beroep ( fotograaf) mis ik op een azerty keyboard een paar belangrijke toetsen ( square brackets, weet niet hoe dat correct te vertalen, sorry) . en nog een paar die belangrijk zijn bij keyboard shortcuts in photoshop.. Ook is azerty niet mijn klavier ( vlaams voor keyboard:) niet mijn voorkeur wanneer ik met FCP werk.

Toch bedankt voor je opmerking.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.