9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    ThomasTJ

tweedehands iPhone kopen

Beste OMT’ers

Ik ben op zoek naar een tweedehands iPhone 4 of 4s. Deze zijn nu via marktplaats al voor zo’n 200 Euro te krijgen. Maar ik weet van andere mensen die via marktplaats een iPhone kochten, dat ze redelijk snel kapot gingen.
    Nu is mijn vraag: is het veilig om via marktplaats een iPhone te kopen?
    Want ik wil gewoon dat die het een tot twee jaar of meer uithoudt en ik ben er niet zeker van of dit via Marktplaats kan. Want de meeste telefoons geven het gewoon op na zo’n twee jaar.

Dus wat is jullie ervaring met iPhones via marktplaats, gaan ze snel kapot of is het over het algemeen veilig om er een te kopen?

Bijdrager

Heeft niets met Marktplaats te maken. Apple maakt de meeste producten, net als alle andere fabrikanten, voor een aantal jaar ‘houdbaar’. Daarna zul je altijd zien dat het stuk gaat. Nu zullen er best mensen het oneens met me zijn. Maar het is over het algemeen bekend dat apparaten een kortere levensduur hebben. Zodat je snel weer een nieuwe gaat kopen.

Inactief
    Anoniem

Ik ben het deels met MartijnH eens. Nu moet ik wel zeggen dat mijn Macbook Pro en iMac, beiden uit 2009, het nog steeds prima doen. Ook m’n iPhone 4s, in mijn bezit vanaf dag 1 sinds de introductie, doet het nog steeds prima.

Desondanks is het lastig te zeggen, hoe lang het apparaat nog mee zal gaan mocht ik hem verkopen. Let vooral goed op valschade. Let op de hoeken, krassen etc. Let vooral ook op de dockconnector. Zit er veel rotzooi in? Kan je de oplaadkabel er nog fatsoenlijk inkrijgen?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@ThomasTJ

Je bekijkt het wel erg generaliserend, een iPhone via Marktplaats is hetzelfde als een iPhone via Apple zelf.

Alleen tref je op Marktplaats verkopers aan die het niet zo nauw nemen en je een iPhone met gebreken verkopen en daar niet eerlijk over zijn..

Pas vooral op met opmerkingen zoals, “er mankeert iets aan, is goedkoop te repareren e.d.” reparaties aan iPhone’s zijn altijd vrij kostbaar!!!

Voorbeeld, een nieuw glas kost zonder montage maar een paar euro, maar enkel een glas vervangen is vrijwel niet te doen, komt bijna altijd uit op 50 – 75 euro met inzetten.

N.B. Ik heb je nog een direct bericht gestuurd..

Geblokkeerd
    Anoniem

Koop een zo recent mogelijke, heb je er ook het langst wat aan. Dat gezegd hebbende, mijn vader doet als sinds 2009 met zijn 3GS en heeft nog nooit problemen met de hardware ondervonden (zelfde geldt voor onze iMac uit 2007). Ga ook vooral niet voor de goedkoopste: goedkoop is vaak duurkoop in dit geval.

Bij ons in de familie hebben we inmiddels 5x een iPhone 3GS (2009); allemaal van Marktplaats. De onderlinge verschillen zijn erg duidelijk en kloppen ook ongeveer met de prijs die ervoor werd betaald. Mijn jongste zusje heeft de goedkoopste (100 euro) en die heeft een paar nieuwe niet-originele onderdelen die stuk voor stuk, ehm, stuk gaan. Achterkant breekt op plekken, aan/uit knop werkt niet goed, microfoon roostertje valt tussen het scherm en het glas naar beneden, de voorkant laat los van de achterkant en de batterij is vrij slecht.

De meest recente 3GS modellen in de familie zijn degene die het nog het beste doen (gewoon prima eigenlijk). Alles origineel blijkt toch het beste te gaan, ook nieuwe batterijen zijn niet allemaal even goed (maar die kun je alsnog zelf vervangen natuurlijk door een goeie).

Let dus op de prijs, vervangen onderdelen (originaliteit), batterij en aankoopdatum. Een nette (eerste) gebruiker is vaak goed te herkennen, daar zou ik naar zoeken. En de 4S is in dit geval het meest recent en ook nog eens een stukje sneller en toekomst-proef dan de iPhone 4.

Oh ja, en doe nooit aan verzenden.

Bijdrager
    ArthurM.

Spaar even door totdat je 400€ hebt en koop een nexus 5. Veel sneller dan een tweedehands iPhone..

Bijdrager
    nicj56

@ArthurM, spaar dan nog verder door en koop een iPhone met 64bits ipv een Nexus 5 die 32bits is. en stukken langzamer in benchmarks.

Bijdrager
    ArthurM.

@nicj56, maar wel een fullhd scherm heeft ipv een 634p scherm.

Bijdrager
    nicj56

@ArthurM,

Ja dat wel, maar android is onveilig(malware en etc) en kwa bouwkwaliteit zou ik toch de iPhone kiezen aangezien die niet van PLASTIC is los van de iPhone 5C.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.