15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Gilda

tweedehands iMac G4 800 17"

Hoi,

Is het wel een goed idee om een tweedehands iMac G4 800 17″ aan te schaffen voor een lage prijs?
    Mijn macbook gaat volgens mij binnenkort kapot en de nieuwste iMac’s vind ik eerlijk gezegd niet zo mooi (en duur). Vandaar mijn vraag.

Volgens de betreffende verkoper is alles nog goed en werkt het prima. Er zit WIFI bij. Processor: G4 – 800 MHz Geheugen: 1 GB Harddisk: 80 GB.

Gilda

Bijdrager
    RobinProductions

Wel een goed idee, nieuw is meestal wel beter, maar als je het niet mooi vind, en je wilt een G4 aanschaffen dan doe je dat toch gewoon ;d.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Uit dat draadje over je Macbook maak ik op dat je nu met Snow Leopard 10.6.8 werkt. Dan is een G4 een enorme stap terug he? Op deze G4 draait zelfs geen Leopard (Tiger is het max OS). Waarom koop je niet een 2e hands MacBook Pro of Intel iMac bijvoorbeeld van een paar jaar terug. Die G4 kwam al in 2002 uit…

Bijdrager
    KarelWillem

Nee. Een goed idee kun je het niet noemen.

Leuk. Of mooi. Dat allebei.

Maar een goed idee? Nee.

Bijdrager
    Gilda

Daar heb ik mij niet stil bij gestaan dat het om een oude systeem ging.
    Ja een model van G4 vind ik mooier dan de nieuwe modellen maar ik doe het maar niet.
    Ik zing het voorlopig wel uit met mijn macbook en wacht op een nieuwe model die op de markt
    komt. Kan ik ook even goed doorsparen. Ik wil geen laptop meer, gewoon een desktop die op mijn
    bureau staat. Ik kijk even hoe een intel imac er uit ziet.
    Bedankt voor jullie reactie.

Bijdrager
    Yggdrasil

Hey,

Ik begrijp je standpunt. Ik vond de witte iMacs ook vele malen mooier dan de aluminium versies. Maar na een week op je bureau ben je die zo gewoon. Tweedehands vind je al Intel iMacs aan schappelijke prijzen die wat nieuwer zijn en dus vlotter zullen draaien.

Bijdrager
    Gilda

Gezien! Ik vind dat geen mooi model. Is dat raar? Ik vind die witte bol veel mooier dan van nu die titanium strakke.

Bijdrager
    jobz

Macmini? En een nieuw scherm?
    Kan je scherm ook nog gebruiken voor je MacBook.

Bijdrager
    Gilda

Nee geen losse onderdelen…heb liefst alles in een. Mijn macbook werkt nu niet goed dus dat wil ik dan ook niet meer gebruiken.

Bijdrager
    Mr Macintosh

Vergeet de G4’s, G5’s. Het zijn prima computers, maar om er nou nog een aan te schaffen, zou ik niet meer doen. Kijk anders voor een Intel iMac Core (2) Duo. Veel meer software draait nu al niet meer op de PowerPC’s en dan zal alleen maar meer worden.

En een Mac mini is ook echt niet verkeerd hoor! Mooi scherm erbij en dan heb je een aardige opstelling.

Bijdrager
    jochems

Wat vind je van die witte imac’s? Die gaan nog best goed mee als je hem een beetje upgrade met wat geheugen.

voorbeeldje: http://link.marktplaats.nl/475753969 (deze heeft een klein videokaart defect overigens… )

Bijdrager
    KarelWillem
    Gilda op 19 augustus 2011

Gezien! Ik vind dat geen mooi model. Is dat raar? Ik vind die witte bol veel mooier dan van nu die titanium strakke.

Nee, dat is niet raar.

Hoogstens lastig. Want veel andere keus heb je niet.

Je kunt kiezen voor een witte – tweedehands Intel iMac – of voor de alu iMacs.
    Vind je die geen van twee mooi en wil je geen losse onderdelen, dan stopt je Mac-zoektocht bij deze.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Of je verft een alu wit….:cool:

Bijdrager
    Gilda

Jochem, vind ik ook mooi maar zelf upgraden en een kapotte videokaart nee.
    Ik doe wat KarelWillem zegt, mijn mac zoektocht houdt op. Ik ga een nieuwe kopen
    over een jaar en ik hoop dat mijn macbook het zo lang nog volhoudt.

Bijdrager
    G-Force

Er zijn ook wel witte Intel iMacs te vinden waar de videokaart niet van kapot is natuurlijk.;) Persoonlijk vind ik de witte iMacs ook veel mooier dan de huidige en ze hebben geen glasplaat ervoor wat al veel ellende voorkomt.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.