6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Thomash

Tweedehands iBook

Hallo:)

Aangezien ik nog een zielig school gangertje ben is het kopen van een nieuwe computer niet echt iets wat ik me kan veroorloven:P

Achja, na 3 jaar windows en 2 jaar linux wil ook gewoon met MacOs leren werken.. Dus ik als een bezetende speurders en Marktplaats afpeuren naar een redelijke maar toch vooral goedkope Mac.. (als voorkeur een notebook <_< )

Dus ik vond de iBook G3 900mhz 12″, met 640 mb ram en 37 gig hd..

Wat ik er vooral mee wil doen is Mac ‘begrijpen’ en wireless internet erbij..

Maar wat zou ik voor zo’n iBook kunnne bieden? of wat zou ik beter kunnen doen?

of waar je eventueel op moet letten bij MAcs? (ik weet natuurlijk wel waar je normaliter op moet letten bij het aanschaffen van een computer, maar zijn er bij macs nog specefieke dingen?)

met vriendelijke groeten Thomas.

Bijdrager
    Statics

kijk is op http://www.tweedehandsmac.nl, daar vind je wat meer apple computertjes.
    Je moet letten op dingen net zoals bij gewone pc op ram, video etc.

Mocht je nou toch overgaan op de aanschaf van een 2e hands neem dan apperatuur mee om de laptop te testen. Bijvoorbeeld of de usb uitgangen nog wel intact zijn (neem een usb-stick of usb muis mee) als je een ipod of iets dergelijks hebt check gelijk de fireware. uitgang voor externe geluid (oordopjes), neem een cd mee om te kijken of die hem kan lezen. de rest kun je zelf wel verzinnen.

Hoop dat het lukt om de juiste keuze te maken.

Bijdrager
    Tjeerd

en een andere tip: pas goed op bij de accu’s van 2e hands laptops (dus ook iBooks). Want die willen nog wel is vrij uitgeput zijn, dat je b.v. nog maar een half uurtje erop kan werken.

Bijdrager
    Thomash

ik wil jullie bij deze bedanken:)

Ik ga weer leuk verder met mijn zoektocht:)

Bijdrager
    ifeelfine

Op deze (Duitse) site staan de gemiddelde prijzen die gangbaar zijn voor de verschillende modellen.

Bijdrager
    smandersloot

Oude iBooks willen ook nog wel eens kapot Logicboard hebben/krijgen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.