8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    maccane

Tweede videokaart moet ook sterk genoeg zijn ??

Hallo
    Powermac Dual 1.8Mhz
    Ik heb in mijn AGP slot een ATI 9800 pro 128mb videokaart er in (jaar geleden geplaatst)
    Ik werk op FInal Cut Studio 2
    Ik wil nu een tweede video kaart kopen met PCI slot die is ATI 9200 128 mb om een tweede monitor te draaien
    Nu is mijn vraag moet de tweede monitor ook een sterke kaart zijn of maak dat niet uit ??

En als ik de tweede kaart in PCI slot plaats moet dan ook een stroom toevoer net als bij de AGT slot verzorgt worden

Bijdrager
    superluuk

uh , moet die niet in een pci E slot?

Geblokkeerd
    Anoniem

Een Ati 9200 is een PCI-kaart… een hele oude zelfs. ’t Is geen PCI-e kaart zoals tegenwoordig
    het geval is.

Persoonlijk zou ik in één enkele sterke kaart investeren in plaats van een ontzettend oude kaart
    als de Ati 9200. Dan sla je gelijk 2 vliegen in 1 klap: én je hebt een mooie snelheidswinst met
    je Final Cut Pro projecten, én je kunt met 1 kaart 2 schermen aansturen.

Mocht je hoe dan ook bij de Ati 9200 blijven; deze heeft voor zover ik me kan herinneren geen extra
    stroomtoevoer nodig: gewoon in je PCI-slot steken en gaan:) Wat betreft de kracht van deze kaart
    zou je even naar de specs moeten kijken. Oudere kaarten hebben een lagere grens als het aankomt
    op ondersteunde resoluties.

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    maccane

Zoals ik al noemde ik heb geen PC-Express slot en de dual 1.8mhz draait nog harstikke goed ondanks HD materiaal.
    Dus het moet wel via PCI slot

Geblokkeerd
    Anoniem

Je hebt wel een AGP slot voor een nieuwe videokaart voor je 1.8Ghz G5:)

Moderator
    unSOUND

Maar die is reeds bezet. De extra kaart zal dus in een PCI slot moeten. Overigens is dat even goed kijken, want in de G5 hebben PCI, PCI-X en PCIe sloten gezeten, afhankelijk van de revisie.

Geblokkeerd
    Anoniem

Klopt, maar daarom zei ik ook dat je meer winst hebt als je één nieuwe AGP kaart koopt, dan
    dat je een ontzettend oude PCI-kaart koopt. Niet alleen kun je dan met 1 kaart 2 schermen
    aansturen, maar ook een mooie snelheidswinst hebt met Final Cut Pro. Dus het vervangen
    van de oude AGP kaart levert je meer voordeel op, en zoveel meer kost ’t niet eens dan een
    PCI-kaart.

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    maccane
    ”joram”

Klopt, maar daarom zei ik ook dat je meer winst hebt als je één nieuwe AGP kaart koopt, dan
    dat je een ontzettend oude PCI-kaart koopt. Niet alleen kun je dan met 1 kaart 2 schermen
    aansturen, maar ook een mooie snelheidswinst hebt met Final Cut Pro. Dus het vervangen
    van de oude AGP kaart levert je meer voordeel op, en zoveel meer kost ’t niet eens dan een
    PCI-kaart.

Mvg,
    Joram

Graag enige links hierover als je die hebt

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.