8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Macmortsel

Tweede scherm voor Macmini

Misschien een gekke vraag : is het mogelijk een tweede scherm aan te sluiten op de Macmini ?

Thx

Bijdrager
    vegeta

Ja,

Je moet wel een Matrox DualHead2Go kopen.
    Werkt enkel optimaal me 2 schermen van dezelfde grootte en resolutie.
    max 2 schermen met resolutie van 1280×1024.
    Dus NIET met twee 23″ Apple Cinema Displays 8)

Bijdrager
    Nikita

Die DualHead zorgt ervoor dat je Mac één groot scherm ‘ziet’, oftwel de menubalk bovenin wordt dan ook uitgesmeerd over beide schermen, net als je Dock (tenzij je die natuurlijk aan de zijkant van je scherm plakt). En meer van dat soort dingetjes, kan wat lastig zijn. Bij een ‘echte’ dubbele monitor setup, fungeert 1 scherm als hoofdscherm, met het Dock en de menubalk en worden dialoogvensters ook niet toevallig over 2 schermen verdeeld.

Bijdrager
    Macmortsel

Ik heb de vraag gesteld, omdat we met twee personen op verschillende tijdstippen met de dezelfde mac zullen werken. We kunnen natuurlijk telkenmale het scherm verplaatsen, maar ik zou het handiger vinden, moest elk zijn eigen scherm hebben. Er wordt nooit tegelijkertijd gewerkt.

Bijdrager
    Nikita

Als je niet tegelijk werkt, dan zit je mekaar toch ook niet in de weg? Dan lijkt een extra scherm me eigelijk een beetje zonde van je geld :)

Bijdrager
    computer space

Misschien zijn er firewire video-uit oplossingen die als tweede scherm bruikbaar zijn.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Nikita”

Als je niet tegelijk werkt, dan zit je mekaar toch ook niet in de weg? Dan lijkt een extra scherm me eigelijk een beetje zonde van je geld :)

Is een tweede account instellen dan niet een stuk eenvoudiger.
    Dan switch je met fast-user-switch naar je eigen account als je aan de Mac Mini gaat werken.

Lijkt me én handiger én goedkoper dan een een tweede scherm.

Bijdrager
    Gans

Wat dacht je van een scherm met een draaivoet als je niet aan dezelfde werkplek wilt zitten?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.