8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    fransvanzuid

tweede scherm perikelen

Dag,
    Ik heb een al wat oudere I-Mac, midden 2008, met daarop nu El Capitan en het maximum van 4GB ram. Ik heb nog een adapter voor een tweede scherm liggen (onderdeel nr M9319G).
    Bij Snow leopard kon ik die adapter gebuiken om de TV aan te sluiten op de MAC.
    Nu, met El Capitan, werkt het niet meer op deze manier. Ik heb het trucje om de knop “zoek schermen” in beeld te krijgen al gevonden en gebruikt, maar het TV scherm blijft zwart/grijzig (er lijkt wel iets van een signaal de kant van de TV op te gaan).
    De aansluiting voor een tweede scherm op de I-Mac is van het type Mini-DVI.
    Wordt volgens mij niet meer gemaakt.
    Weet iemand misschien of er ergens nog een stuurprogramma voor deze adapter te vinden is?
    En als dat niet het geval is: er bestaan ook verloopkabels: Mini-DVI naar HDMI.
    Maar voordat ik zo’n kabel aanschaf: ik vraag mij af of zo’n verbinding wel ondersteund wordt door mijn MAC.
    Wel bedankt voor de hulp en groet.

Moderator
    Night

Mini-DVI naar HDMI bestaat gewoon en is zelfs in de Applestore gewoon verkrijgbaar.

Als je even verder zoekt, zul je zien dat er ook Mini-DisplayPort naar HDMI adapters verkrijgbaar zijn:

Bijdrager
    fransvanzuid

Dag Night, dank voor je bericht.
    Volgens mij is er wel een verschil tussen een Mini-DVI aansluiting (op mijn IMac aanwezig) en
    een Mini-DisplayPort aansluiting (niet op mijn IMac aanwezig). Dat zijn twee verschillende stekkers.
    Ben benieuwd of ik nog meer reacties krijg.

Bijdrager
    Hans B

Even google gebruiken: mini-dvi naar hdmi. Verloopjes te koop vanaf ca. € 14,00 inclusief verzenden.

Bijdrager
    fransvanzuid

Kan iemand mij zeggen of een Mini-DIVI aansluiting eigenlijk wel werkt onder El Capitan?
    Het is een verouderd type aansluiting.

Moderator
    Night

Het is gewoon een hardwarematige poort. Dus dat zal gewoon werken, als je Mac ook EC ondersteunt.

https://www.allekabels.nl/mini-displayport-kabel/4971/1076161/mini-displayport-naar-hdmi-adapter.html

Meer info m.b.t. video/audio support in EC:

https://support.apple.com/kb/PH22150?viewlocale=en_US&locale=en_US

Bijdrager
    fransvanzuid

Ja!, het is gelukt. Ik heb een verkoopkabeltje: Mini-DIV naar HDMI gekocht en daarmee kan ik de TV als tweede scherm gebruiken.
    Dank voor de link met “meer info video/audio support in EC”.
    Ik krijg er geen geluid bij via de HDMI kabel, maar dat is niet erg; kan ook op een andere manier.

Bijdrager
    fransvanzuid

Ik bedoelde Mini-DVI in plaats van Mini-DIV.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.