8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Tweede scherm kiezen bij opstarten?

Hi,

Een iMac 27″ 2009 met waarschijnlijk een defecte videokaart, tweede scherm daaraan werkt wel.

Hoe zou ik kunnen instellen dat de computer opstart met het tweede scherm als opstartscherm?

Misschien met gebruik van teamviewer?

Anoniem

Gewoon opstarten: daarna kun je met Alt+F1 of F2 de display-prefs voorkrijgen en gatherwindows aanklikken.

In het arrangement tabje van je systemprefs>displays kun je het witte (menu)balkje met drag+drop verplaatsen om je 2e scherm als primair scherm te gebruiken. Is dat wat je voor ogen hebt?

Indien het geen nadelige effecten heeft voor je resolutie kun je ook screen mirror aanzetten, dat voorkomt dat je af en toe de cursor “kwijt” bent.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@pannekoek,

Fantastisch, hoe simpel kan het zijn…

Bedankt heelveel.

Anoniem

Met veel plezier!

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Het blijkt een iMac 27″ mid 2011 te zijn, nu op zoek naar een videokaart?

Anoniem

Misschien dat anderen daar hun expertise op los kunnen laten. Mijn kennis is zeer beperkt als het om iMacs gaat, ik heb er zelf namelijk nooit een in bezit gehad. Mijn gevoel zegt me dat als de videokaart defect is, er waarschijnlijk ook geen beeld op je 2e scherm te zien zal zijn.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@pannekoek,

Klinkt wel logisch wat betreft, wel op het tweede scherm en niet op het eerste…

Er gaan ook geruchten dat het een kabel naar het ingebouwde beeldscherm kan zijn…

Misschien moet ik een nieuw topic starten…

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Blijkt nu dat het LCD defect is, vervangen, alles OK weer….

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.