5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    gijz

tweede monitor aan imac, zeer blauw

Ik probeer een tweede monitor (lg1720b) aan mijn imac (20 inch, laatste model)te hangen, maar ik krijg een blauwe zweem erover heen. Ik heb diverse colorprofiles geprobeerd, maar dat maakt weinig uit. Maar tot mijn verbazing geeft ie de kleuren wel goed weer als ik ‘m aan mijn macbook hang (staat op hetzelfde colorprofil, de monitor dan).
    Enig idee hoe dit op te lossen? Calibreren met zo’n apparaatje? Of is er een simpelere oplossing?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    pinkie

Probeer eens een andere connector of kabel, dat heeft mij in ieder geval geholpen bij een dergelijk probleem.

Bijdrager
    Toinef

dit heb ik soms ook bij mijn mac mini, de kabel er recht in drukken kan al veel schelen

Bijdrager
    gijz

ik heb alle kabels er prima inzitten, dat is het niet, want op mijn macbook doet ie het prima. Ik zal kijken of ik nog ergens een andere vga-kabel kan vinden..dank voor de reacties!

Bijdrager
    Moriarty

Als hij echt veel te blauw is, kijk dan even in je VGA-stekker of er geen pennetje zo verbogen is, dat hij niet meer past in het gat waar ie voor is.

Als dit zo is zit ie meestal tegen de onderkant aangedrukt en moet je hem HEEL voorzichtig terugbuigen, anders knapt ie af.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.