4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    RonMac

Tweede interne harddisk niet meegenomen bij Time Machine

Mijn MBP heeft een opstartschijf van 250Gb. Ik heb er een schijf van 750Gb bij gezet ipv de superdrive met een HD caddy (nieuw 12 dollar via e-bay trouwens) Op die schijf staan iTunes en iPhoto bestanden.
    Die schijf is geformatteerd Mac OS Uitgebreid (journaled)
    Time machine neemt hem niet mee in de back-up. Ik kan wel schijven uitsluiten maar niet toevoegen. Ik vind er niks over.
    wie weet raad?

gr ron

Bijdrager
    jjmac1975

Heb je misschien de 750gb schijf als time machine backup schijf geselecteerd?

Extra gegevens zoals een iTunes of iPhoto catalogus op deze 750gb schijf indien als Time machine backupschijf geselecteerd worden dan inderdaad niet meegenomen in de back-up.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je hoeft niets toe te voegen. Alle resterende schijven staan in de voorkeuren van TM per default uit. (d.w.z: ze worden niet meegenomen in een backup)
    Om er voor te zorgen dat ze wel worden meegenomen selecteer je de schijf en klik je op het min teken. De schijf verdwijnt dan uit de lijst. De eerst volgende keer dat TM een kopie maakt wordt die schijf ook meegenomen.

Bijdrager
    RonMac

Bedankt voor de reacties. Een volgende keer heeft hij de andere schijf wel meegenomen. Hij neemt alles mee tenzij je het uitsluit. Niks aan de hand dus.
    Er moest nu wel eerst worden opgeschoond. Oude backups werden verwijderd. Dat doet Time machine zelf. Daarna was er wel ruimte en werd de back-up netjes afgemaakt.

gr ron

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.