5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    bunqueejump

tweede hdd in macbook mid 2012

beste experts, ik heb zojuist in mijn macbook mid 2012 13″ een samsung evo ssd 500gb geplaatst. Helemaal top! loopt nu velen malen sneller dan voorheen. osx is 10.10.3 Yosemite.
    nu ben ik van plan om de oude schijf op de plek waar de dvd driove zit te plaatsen, dvd drive gebriuik ik toch nauwelijks, wellicht dat ik deze extern ga gebruiken zo nu en dan.

ik heb her en der gelezen dat wanneer je de 2 schijven in RAID0 zet je de maximale performance eruit kunt halen, maar dit hoeft voor mij echt niet, ik wil gewoon de 2e schijf voor data gebruiken. Vraag is hoe stel je dit het beste in?

Bijdrager
    SunKeeper

Een HDD caddy kopen en die erin zetten, superdrive eruit.

RAID0 zou ook geen zin hebben, dan heb je weinig meer aan je SSD. Standaard komt je schijf er ook gewoon bij als dataschijf. Daar hoef je niets speciaals voor in te stellen.

Bijdrager
    bunqueejump

dankjewel SunKeeper voor je reactie!
    kan ik dan gewoon bijvoorbeeld mapje download ongestraft naar de data schijf verplaatsen, of moet je dat anders instellen?
    inbouwen van caddy ed ben ik bekend mee, heb al besteld.

Bijdrager
    SunKeeper

Ja, je kunt een losse map maken voor downloads en dan in programma’s die bestanden downloaden de nieuwe locatie aangeven.

Je kunt ook de bestaande map verplaatsen en een alias daarvan in je Thuismap zetten. Dan hoef je verder niets aan te passen.

Bijdrager
    bunqueejump

hartstikke bedankt SunKeeper! helemaal duidelijk nu voor mij!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.