6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    lodde

Tweede hands MacBook

Dag allen,
    Heb mij juist een 6mnd oude MacBook aangeschaft, waar de vorige eigenaar zonder het te vragen, om mij te helpen al een paswoord ingesteld heeft. Eigenlijk heeft hij mij achteruit geholpen want configureren is nu moeilijker volgens mij.
    Op: mac Os opnieuw installeren-Apple Support. https/support.apple.com>NL-BE lees ik de juiste tekst denk ik, als ik die werkwijze 1 2 3 volg kom ik dan uit op een MacBook die van de winkel komt en is het door hem ingestelde ww dan ook verdwenen.
    Op mijn splinternieuwe iMac indertijd liep het vanzelf, ik moest juist de stappen volgen en klaar was kees.
    Alvast op voorhand mijn dank aan de antwoorders en prettige zondag verder. Gr Lodde

Bijdrager
    TheBigZ

Het beste is om een schone installatie te doen.
    Dat betekent de interne schijf wissen en macOS opnieuw installeren.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204904

Bijdrager
    lodde

Bedankt, dat A4 tje heb ik afgedrukt, als ik deze werkwijze volg heb ik zogezegd een nieuwe. Gr Lodde

Bijdrager
    KarelWillem

Gewoon lekker schoon beginnen inderdaad:

Tip: Zo zet je je Mac of MacBook terug op de fabrieksinstellingen

Ik doe dat ook bij tweedehands Macs. Zodat men alles eerst kan testen.

Uiteraard geef je dat wachtwoord aan de nieuwe gebruiker mee.
    Die kan dan beslissen om de de boel de boel te laten, of zelf alles naar fabrieksinstellingen te zetten.

Bijdrager
    Brombeer

Nooit wachtwoorden op koopwaar zetten. Als de koper een wachtwoord wil, zet hij dat er zelf maar op.
    Vraag voor de zekerheid of er geen firmwarewachtwoord op het moederbord zit. Zo ja, heb je dat t.z.t. nodig als je er een andere hardddisk od SSD in wilt zetten.

Bijdrager
    lodde

Nogmaals mijn dank aan de antwoorders de laptop is aan het werk. Prettige dag verder Lodde

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.