6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    TKroon

Tweede grafieklijn in hetzelfde diagram

Normaal werk ik in Excel, maar nu ben ik iets in Numbers aan het maken. Één grafiek maken is geen probleem, maar ik wil graag een tweede lijn binnen dezelfde grafiek hebben. In Excel kon ik gewoon de drie kolommen selecteren en gebeurde het automatisch, nu niet.
    Ik heb kolom A met de labels voor de X-as, kolom B en C met waarden. Als ik B en C tegelijk selecteer, pakt hij de waarden afwisselend in één lijn.

Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    cmug

Moet willen. Ik deed het zo voor een X-Y verspreid grafiek. Selecteer het X gebied, houdt Cmd ingedrukt en selecteer het Y1 gebied en houdt Cmd ingedrukt en selecteer selecteer Y2 gebied. Nu grafiek laten tekenen en verder opmaken.

Bijdrager
    mackerjack

maak van de x-as gegevens een koptekst kolom en de andere gegevens in de kolom(men) ernaast.
    alles selecteren en diagram kiezen.

zo werkt het bij mij.

als je aan een bestaande grafiek een rij wilt toevoegen zet je de gegevens in de kolom ernaast. als je de bestaande grafiek aanklikt zie je wat hij gebruikt voor dat. dat blok kun je met het witte stipje rechtsonder naar rechts slepen zodat ook de nieuwe kolom wordt meegenomen.

Bijdrager
    TKroon

Dank voor jullie reactie. Mackerjack, met jouw manier is het gelukt! Nu de bonusvraag, kan ik voor de tweede grafiek een anders geschaalde Y-as rechts positioneren?

Bijdrager
    TKroon

Is inmiddels ook gelukt:)

Bijdrager
    mackerjack

hoe? wat dat zou ik 1-2-3- niet weten. zo leer ik ook weer wat.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.