5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    HakanB

Twee vragen mbt Quicktime X ?

Ik heb net even een avi film gedownload met bijbehorende srt (ondertitelingsbestandje).. Beide bestanden (zowel de .avi als de .srt) voor de extensie dezelfde naam gegeven en allebei in dezelfde map geplaatst, maar hij pakt de ondertiteling niet. Overigens is het een lange tijd geleden dat ik een film met ondertiteling heb proberen af te spelen. De laatste keer was met de oude Quicktime Player 7.xx. Dit is de eerste keer dat ik het probeer met Quicktime X. Tot zover nog niet gelukt..
    Mijn vragen:

1) is het überhaupt mogelijk om op dezelfde simpele manier als vroeger met de oude Quicktime Player 7.xx (zelfde naam geven en in dezelfde map plaatsen) films met ondertiteling af te spelen in Quicktime X? Dus zonder alle toestanden met exporteren en dergelijke. Of heb ik daarvoor weer VLC Player voor nodig?

2) En het volgende: Toen Quicktime X voor het eerst uitkwam had ik dit probleem, en nu alles up to date is met 10.6.6 nog steeds hetzelfde.. Het gaat over het feit dat als je iets in Quicktime X opent, je speelt het af, en je wilt even snel naar een ander moment springen, dus dan klik je ergens anders op de tijdbalk, en in plaats van dat ie vanaf daar door blijft spelen, pauzeert ie, en moet je weer op play drukken. Ik weet niet of ik de enigste ben met dit probleem.. Ik vroeg me af of hiervoor al een oplossing was gevonden?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden..:)

Bijdrager
    Yannes

Quicktime loopt altijd een beetje te zeuren met ondertiteling, met de Perian plugin werkt het wel, maar de letters zijn nogal groot.

Bijdrager
    HakanB

Ik heb de Perian plugin (the latest).. en ik heb Load External Subtitle in Perian aangevinkt, maar het werkt niet.. :(

Moderator
    unSOUND

QuickTime X doet een beetje rottig met plugins… Lukt het wel met QuickTime 7 ?

Bijdrager
    Vinhelper

In QuickTime X moet je scrollen in de voortgangsbalk, om te zoeken terwijl hij afspeelt. Net als in iTunes.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.