13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Twee vervelende bugs in iOS 14.2?

Ik kan geen video van Whatsapp meer delen via mail. Hij wordt verzonden maar komt niet toe.

Facetime: het beeld van de persoon die ik bel wordt negentig graden naar rechts gedraaid. Hoe ik ook mijn iPad draai, het blijft zo.

En de copy paste bug in Pages op de gewone computer in combinatie met frames van Imdb is na ettelijke jaren nog steeds niet opgelost. Worden ze werkelijk steeds slordiger bij Apple?

Mijn Mac uit 1997 met een harde schijf en OS 9 start sneller op dan mijn huidige Mac Pro 5,1 met APFS geformatteerde SSD. En ik kan zo blijven doorgaan.

Man man man, wat een miserie. 🤨

Bijdrager
    Moi

Miljoenen gebruikers van iOS/Mac apparatuur en jij hebt wat problemen en daardoor wordt Apple slordiger? Aparte conclusie…

Pages en IMBB: Pages is een “tekst verwerker”. Ik weet niet wat je in een tekstverwerker met IMDB wilt. Bedoel je geen Safari? En wat is de bug dan precies? Dat je de website niet in Pages kan plakken?

Mocht het om Safari en IMDB gaan, nog steeds welke bug heb je? Ligt het aan Apple, ligt het aan IMDB, ligt het aan jou?

WhatsApp; backup maken van je gesprekken, WA verwijderen, iPhone herstarten (harde reset), WA opnieuw installeren, Backup terugzetten en testen of het werkt. Zojuist bij mij getest en werkt gewoon. Kan vanuit iOS komen, kan vanuit WA komen.

Werkt het daarna nog steeds niet. iPhone via computer installeren en geen backup terugzetten. WA downloaden, Backup terugzetten en testen.

Facetime; heb je het issue ook als je de rotatie lock aanzet? Of is het dan wel goed. Geef je iPad ook eens een harde reset. Verwijder FaceTime en installeer opnieuw. Zoniet, doe ook een herstel zonder backup.

Succes!

EDIT: Je bericht is anders nadat ik heb gereageerd…

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 2 dagen geleden door Moi.
    Bijdrager
    Moi

Het IMDB verhaal snap ik nog steeds niet. Als je tekst van de IMDB pagina kopieert zal deze in de achtergrond bepaalde opmaak mee willen nemen. Kies dan in Pages in het wijzig menu voor “plak en pas stijl aan”. Dan wordt de opmaak wat “platter”. Maar het wordt nog steeds geen platte tekst..

Dit is geen bug, dit is hoe kopiëren van een website werkt.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Dank u wel voor je antwoord Moi. Ik ga je tips eens proberen. Maar die bug in pages is reëel.

Kies bvb https://www.imdb.com/title/tt0103874/reference in Safari of Firefox.

Scroll naar beneden naar additional details. Kopieer de tekst via de browser.

Selecteer Paste and Match Style in Pages. Resultaat: niets. De tekst wordt niet geplakt. In de oude versie van Pages 09 was dat probleemloos.

😉

Het is serieus niet de enige bug. Een paar maanden geleden was ik een groot deel van mijn gerachiveerde mails kwijt in Catalina. etc…

Ben Apple gebruiker sedert 1993. Nooit zoiets meegemaakt.

Bijdrager
    Moi

Bij gewoon kopieer/plakken werkt het bij mij wel. Via plak en pas stijl aan werkt het bij mij ook niet. Ik denk alleen niet dat dit een bug van Pages is, maar meer hoe het op het klembord gezet wordt en dat het niet geconverteerd kan worden via plak en pas stijl aan in Pages.

In bv notities werkt het wel…

EDIT: Met andere website werkt het bij mij wel…dus denk echt dat het ergens bij IMDB ligt…

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 2 dagen geleden door Moi.
    Bijdrager
    Moi

Dit vond ik nog, komt uit jan 2020:

The Paste and Match Style will not always deliver the goods in Pages, due to how content is styled differently on websites, and how dumb Pages is at properly converting HTML/CSS content from the clipboard.

TextEdit always gets this right, however awkward…

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>Moi op 7 november 2020 om 12:43</p>
    EDIT: Met andere website werkt het bij mij wel…dus denk echt dat het ergens bij IMDB ligt…

Zou me niets verbazen, want de HTML-code van IMDB is ook niet de schoonste: https://validator.w3.org/nu/?doc=https%3A%2F%2Fwww.imdb.com%2Ftitle%2Ftt0103874%2Freference

Gewoon plakken en kopiëren in Pages werkt wel zoals het hoort.

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>Mac Hammer Fan op 7 november 2020 om 09:52</p>
    Ik kan geen video van Whatsapp meer delen via mail. Hij wordt verzonden maar komt niet toe.

Facetime: het beeld van de persoon die ik bel wordt negentig graden naar rechts gedraaid. Hoe ik ook mijn iPad draai, het blijft zo.

De laatste kan ik bevestigen: beeld is en blijft inderdaad gedraaid. Echte bug dus.

De eerste niet: video die ik vanuit Whatsapp via mail verzend, komt gewoon aan.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

<p class=”cite”>Kwadraatje op 7 november 2020 om 13:04</p>

<p class=”cite”>Moi op 7 november 2020 om 12:43</p>

Zou me niets verbazen, want de HTML-code van IMDB is ook niet de schoonste: https://validator.w3.org/nu/?doc=https%3A%2F%2Fwww.imdb.com%2Ftitle%2Ftt0103874%2Freference

Gewoon plakken en kopiëren in Pages werkt wel zoals het hoort.

Paste and match style werkt wel in Pages 09. Dus moet het zeker mogelijk zijn.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Begrijpe wie het kan, die mails zijn een dag later toch toegekomen zonder dat ik iets aan Whatsapp gedaan heb.😕

Bijdrager
    Kwadraatje

Storing bij mailprovider?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Dan bij apple mac.com want ik zond naar twee verschillende adressen bij andere providers.

Bijdrager
    iKweethetbeter

<p class=”cite”>Mac Hammer Fan op 7 november 2020 om 09:52</p>

En de copy paste bug in Pages op de gewone computer in combinatie met frames van Imdb is na ettelijke jaren nog steeds niet opgelost. Worden ze werkelijk steeds slordiger bij Apple?

Mijn Mac uit 1997 met een harde schijf en OS 9 start sneller op dan mijn huidige Mac Pro 5,1 met APFS geformatteerde SSD. En ik kan zo blijven doorgaan.

Man man man, wat een miserie. 🤨

Wat hebben al deze problemen gemeen? Juist, jou!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.