13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    whmelenhorst

Twee verschillende Apple ID’s communiceren op magische wijze met elkaar

Hallo,

Ik heb thuis een iPad en drie iPhones, alledrie van verschillende gezinsleden.

Nu is mijn probleem dat als ik een foto via AirDrop van mijn iPad naar mijn telefoon wil overzetten, niet ik maar een ander gezinslid (alles op een ander Apple ID, verbonden via gezinsdeling) de foto krijgt. Terwijl die persoon niet genoemd staat bij de beschikbare apparaten, alleen twee keer mezelf. Bij beide opties krijgt de ander de foto. Zodra de persoon die de foto ongewenst krijgt AirDrop uitzet, werkt alles normaal. Ditzelfde probleem komt voor bij bellen via FaceTime-audio. Ik probeerde het “ongedeerde” gezinslid (waarbij alles normaal werkt) te bellen, die nam niet op. Vervolgens belt hij me terug en krijgt hij de andere persoon aan de lijn.

Ook opvallend, is dat Apple Music niet werkt bij het ongewenste apparaat, dus waar de foto ongewenst binnenkwam. Bij alle andere apparaten werkt het wel.

Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt,

Willem

Bijdrager
    McPim

whmelenhorst op 4 februari 2019 om 16:26
    Terwijl die persoon niet genoemd staat bij de beschikbare apparaten, alleen twee keer mezelf.

Je kunt in Airdrop normaal gesproken niet 2x jezelf zien staan als je gaat versturen, dus als eerste zou ik eens de naam controleren die het ‘slachtoffer’ heeft staan bij ‘Instellingen’ -> ‘Algemeen’ -> ‘Info’ -> ‘Naam’. Staat daar misschien jouw naam (dit staat nl los van je AppleID login)? Dat zou al een deel van de verwarring verklaren.

Bijdrager
    whmelenhorst

Nee, die heten allemaal anders. Er staan twee namen, één keer mezelf en één keer mezelf met in het grijs iPhone eronder. Normaal gesproken zou hij gelijk zonder bevestiging moeten gaan verzenden, maar bij beide opties komt er eerst ‘wachten’ te staan en komt de pushmelding bij de verkeerde persoon.

Inactief
    Anoniem

Komt dit niet door de Instelling / Algemen / AirDrop en kiezen voor:

– Uit

– Alleen contacten

– Iedereen

?

Via AirDrop verzenden heeft niets met AppleID(s) te maken.

Bijdrager
    whmelenhorst

Die staan bij iedereen standaard op alleen contacten, maar dan zou toch de contactnaam die ik voor diegene heb ingesteld moeten verschijnen?

Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

Kijk eens per Apple ID online in iCloud.com of het apparaat niet in meer dan één account vermeld is.

Bijdrager
    whmelenhorst

Kan dat ook in Zoek iPhone? Ik heb nu niet alle inloggegevens bij de hand.

Bijdrager
    whmelenhorst

Via zoek iphone heb ik gezien dat elke ID twee of drie gebruikte apparaten heeft, maar niet overlappend over meerdere ID’s.

Bijdrager
    McPim

De Airdrop naam van anderen die jij ziet als je gaat versturen is bij mijn weten de naam die bij diegene in genoemde instelling staat. Ik heb dat nog even uitgeprobeerd door de naam op een ander device te veranderen -> ik zie die nieuwe naam als ik wil Airdroppen.

Dat geldt in ieder geval voor ‘onbekende’ apparaten, wellicht speelt de gezinsdeling hier een rol, die instellingen al nagelopen?

Bijdrager
    whmelenhorst

Klopt, bij onbekende apparaten zie je idd de naam van de ontvanger. Maar bij mensen in je contacten zie je normaal gesproken de contactnaam, toch? Dan vind ik het toch raar dat, ook al staat alles goed, de ontvangers nog steeds door elkaar gehaald worden.

Ik heb de instellingen nagelopen, niks lijkt de boosdoener te zijn. Maar ook met FaceTime, lijkt het probleem diep in de Apple ID’s te liggen.

Bijdrager
    McPim

Ja dat is inderdaad zo volgens mij, het device dat ik probeerde is inderdaad een niet-gezinslid oude iPhone. Ik kan me echt niet voorstellen dat dit een Apple bug is (ondanks de FaceTime groepgesprek bug van vorige week, maar dat heeft hier niets mee te maken). Dan zou dit al lang groot nieuws zijn. Er moet toch iets mis zijn in je instellingen van jou, óf je gezinsleden maar waar… Sta ook even met mijn mond vol tanden 😬.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik vermoed toch dat je de vele iCloud instellingen/opties niet helemaal op orde hebt. Check die toch nog maar eens.

Moderator
    Night

Verder kan je ook nog even kijken of HandOff roet in het eten gooit.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.