6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    alaska

Twee toetsen van Apple wireless A1314-keyboard doen het niet meer. Repareerbaar?

Ik heb een (relatief oud) Apple wireless keyboard (A1314 model), en sinds een paar dagen doen twee toetsen (backspace & “) het niet meer.

Er is 100% zeker geen water (of andere vloeistof) overheen gegaan, en als ik de toetsen loshaal is het eronder gewoon schoon, dus daar ligt het ook niet aan.

Is dit nog te repareren, of moet ik accepteren dat het toetsenbord aan het einde van zijn levensloop is?

Moderator
    Night

Als ik je verhaal lees en hoe het er onder de toetsen uitziet, vraag ik me af of het slechts de backspace en de ” zijn. Zover als ik weet zitten toetsen verticaal (dus de toetsen die boven elkaar zitten) op één connector-strip aangesloten. Als die kapot aan het gaan is, is de goedkoopste (en snelste) oplossing een ander/nieuw toetsenbord.

Bijdrager
    janbertwedman

Precies hetzelfde hier gehad, tegen de muur gegooid om zeker te zijn dat ie echt stuk is.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb een linker ‘alt’ toets die niets meer doet. Ook zo vreemd.

Night op 25 maart 2019 om 12:43
    …Zover als ik weet zitten toetsen verticaal (dus de toetsen die boven elkaar zitten) op één connector-strip aangesloten….

Volgens mij ziet het er ongeveer zo uit (bron iFixit):

Bijdrager
    alaska

Mmm, nieuw toetsenbord dus vrees ik…
    Dank voor de reacties!

Moderator
    Night

Wil je er toch nog plezier van hebben, neem hem dan mee naar de bovenste etage van een torenflat en leer hem vliegen. Spanning en sensatie  🙂

(uiteraard niet echt doen)

Mocht je een alternatief zoeken voor een Apple draadloos toetsenbord, kun je ook eens hierhier of hier kijken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.