14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    WimVriend

Twee stuks externe harddisks

Hallo,
    Op mijn alu iMac heb ik een externe harddisk voor Time Machine (WD My Book Studio Edition 320 GB) aangesloten op de Firewire 800 poort. Omdat ik wat krap in mijn schijfruimte begon te komen heb ik er nog een externe harddisk bijgenomen (WD My Book Studio Edition 1 TB). Het was mijn bedoeling om allebeide schijven te gebruiken. De kleine HD voor Time Machine en de grote HD voor films. Het geeft echter nogal wat problemen om ze beide op de FireWire aan te sluiten. Ik krijg dan maar 1 schijf te zien. Als ik FireWire gebruik en de ander op USB aansluit dan krijg ik soms wel beide schijven te zien maar ook niet altijd. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe.
    Alvast bedankt,
    Wim

Bijdrager
    Ian83

Welke schijf krijg je wel te zien; die direct aan de Mac of die aan de eerste schijf?

Bijdrager
    R-Flow
    ”Ian83″

Welke schijf krijg je wel te zien; die direct aan de Mac of die aan de eerste schijf?

Als schijf 1 via FireWire 800 aangesloten is, kan je niet schijf 2 via USB aan schijf 1 verbinden en verwachten dat ie het doet. Daisychainen werkt alleen maar als alles FireWire is.

Althans dat is mij ooit eens verteld.

Bijdrager
    WimVriend

Het was/is mijn bedoeling om de grootste schijf aan de firewire 800 te hangen en de backup schijf aan de firewire 400. Dat lukt mij om ėėn of andere reden niet. Is het trouwens wel mogelijk om twee schijven tegelijk aan de firewire poorten te hangen ?
    Wim

Bijdrager
    Ian83

Dat moet volgens mij gewoon kunnen, maar waarom hang je de tweede schijf niet gewoon aan de andere, daar zit toch ook een 800 poort op?

Bijdrager
    WimVriend

Dat moet volgens mij gewoon kunnen, maar waarom hang je de tweede schijf niet gewoon aan de andere, daar zit toch ook een 800 poort op?

Tja, ik kon daar niets over vinden in de handleiding, en heb daarom deze mogelijkheid niet overwogen. Ik vraag me trouwens af of ik dan nog wel twee aparte schijven krijg te zien.
    Wim

Bijdrager
    Ian83

Zoverbind ik vanaf het begin mijn firewire schijven, heb nu twee WD my book 1 TB doorgelust, is er voor bedoeld.

Bijdrager
    WimVriend

Dat gaan we dan proberen. Moet ik nog een bepaalde schijf als eerste doen ?
    Wim

Bijdrager
    univers11

op de ‘Studio Edition 1 TB’ zitten inderdaad 2 FW800 poorten, een om hem aan te sluiten aan je mac, en een om nog een 2e schijf aan te sluiten. dus de 320GB schijf kun je het beste in de 1TB schijf steken.

Bijdrager
    Ian83

Nee, maakt niet uit. Gewoon één rechtstreeks in de Mac en de ander aan de eerste met firewire verbinden en klaar is Wim;)

Bijdrager
    WimVriend

Hardstikke bedankt heren, ik ga meteen aan de slag.
    Wim

Bijdrager
    Ian83

Succes!

Bijdrager
    WimVriend

Tadaaaa
    Apple style
    Alles werkt meteen.
    Nogmaals bedankt.
    Wim

Bijdrager
    Ian83

Graag gedaan, veel plezier met je twee schijven.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.