4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    pmkoning

Twee schermen aan Macmini en 1 flikkert regelmatig

Hoi,

Ik heb de volgende setup: een macmini (eind 2012 model) met daaraan twee Dell 1907FP schermen. Beide op de DVI aansluiting van de schermen, de een vanuit de HDMI poort, de ander vanuit de mini displaypoort.

Een fijne setup waarop ik prima werk.

Echter vanaf dag 1 heb ik last van een regelmatig terugkerend probleem, een flikkerend scherm, wat soms zelfs helemaal overgaat naar “geen signaal” (melding op het scherm is dan 2: Digital input / Cannot Display This Video Mode / Optimum resolution 1280 x 1024 60 Hz).

Ik heb natuurlijk al gezocht online en vind allerlei verwijzingen naar vergelijkbare problemen op Windows/Linux machines, maar tot op heden nog niets voor een Mac.

Ik weet dus ook niet of het een soft- of hardware gerelateerd probleem is.

Iemand een idee hoe dit te fixen, want is echt r$%te irritant!

Thx

Bijdrager
    fixar

Flikkert er telkens steeds maar 1 scherm? En is dit dan steeds hetzelfde scherm?

Wissel dan de schermen eens om. Verhuist het probleem mee, dan zit het probleem in het scherm.

als het probleem niet verhuist kun je nog de kabels verwisselen om die evt uit te sluiten.

Daarna kun je het in de Mac mini gaan zoeken.

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je beide schermen op de juiste resolutie (1280×1024) ingesteld? Je zou anders eens naar Display Menu kunnen kijken om dat expliciet in te stellen.

Bijdrager
    Avus

Welke kabels gebruik je HDMI kabels of DVI kabels.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.